ירידות חדות בניירות הערך של חיים כצמן; האג"ח בתשואה דו-ספרתית

מניות קבוצת הנדל"ן ג'י.סיטי והחברה-האם נורסטאר צונחות בכ-12% • אמש הצביע גלובס על העלייה העקבית בתשואות האג"ח של הקבוצה לנוכח היעדר אמון של המשקיעים בשווי שבו רשומים נכסי החברה בספרים

חיים כצמן / צילום: יונתן בלום
חיים כצמן / צילום: יונתן בלום

ירידות חדות נרשמות בשעתיים האחרונות באגרות החוב של חברת ג'י סיטי  (לשעבר גזית גלוב), שבשליטת חיים כצמן, לאחר פרסום בגלובס אודות העלייה בתשואות האג"ח של הקבוצה בתקופה האחרונה. זאת, לנוכח היעדר אמון של השוק בשווי שבו היא מציגה את נכסיה. כך למשל אג"ח י"ג  של החברה רושמת ירידה כ-8.5%, ואילו אג"ח י"ד  מאבדת יותר מ-7% מערכה. מניית חברת הנדל"ן הגלובלית צונחת ביותר מ-10%, וכמוה גם מניית החברה-האם נורסטאר , באמצעותה שולט כצמן בג'י סיטי.

בית ההשקעות מור בפניית פרסה אחרי הביקורת: לא יממן לימודים לבן של המנכ"ל
איבד את הפחד: הציבור ממשיך להגדיל את ההפקדות למסלולי הפנסיה המנייתיים | בדיקת גלובס
שיא עונת הדוחות בוול סטריט: מה צפוי בתוצאות של ענקיות הטכנולוגיה?

הירידות מובילות את אגרות החוב של ג'י סיטי להיסחר בתשואות דו-ספרתיות לפדיון, המלמדות על חשש של המשקיעים מיכולתה של הקבוצה לעמוד בהתחייבויות הענק שלה במועד. כמו כן, גורמות הירידות באג"ח להתהפכות עקום התשואות של החברה. כך למשל אג"ח י"א  הקצרה, בעלת משך חיים ממוצע (מח"מ) של 1.4 שנים, נסחרת כעת סביב תשואה שנתית לפדיון של 11.9%.

אגרות החוב הארוכות יותר מסדרות י"ג (מח"מ של 3.6 שנים) ו-י"ד (מח"מ של 4.4 שנים), נסחרות כעת לפי תשואה שנתית לפדיון של 11.5% ו-10.5%, בהתאמה. ירידה חדה של כ-9% נרשמת גם באג"ח י"ב  של נורסטאר, החברה-האם של ג'י סיטי, והיא נסחרת כעת לפי תשואה שנתית לפדיון של 13.6%.

לקבוצת ג'י סיטי חוב של כ-8 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח שלה בישראל. נדב ברקוביץ', אנליסט הנדל"ן של אי.בי.אי בית השקעות, אמר אתמול לגלובס כי "עליית התשואות באגרות החוב של ג'י סיטי מהווה אירוע דרמטי בשוק".

ברקוביץ אמר, כי על החברה מופעל לחץ מכל הכיוונים, לבצע מימוש נכסים משמעותי, כדי להוכיח לשוק שההון העצמי שלה הוא אמיתי וחיובי. הוא הדגיש, כי "אם היא תצליח לבצע מימושים שישדרו לשוק שהנכסים שווים את מה שמופיע בספרים, אז הדברים יתוקנו לאט לאט, אבל אם לא יבוצעו מימושים, אז הזמן הוא לא לטובת החברה כרגע".

במקביל, יורדת גם מניית ג'י סיטי בכ-12% ומשלימה נפילה של 38% בשלושת החודשים האחרונים. מניית החברה האם, נורסטאר, מאבדת 13% ומשלימה נפילה של 44% בשלושת החודשים האחרונים.

נורסטאר, שמחזיקה ב-51.5%, נסחרת כעת לפי שווי של כ-700 מיליון שקל, ואילו ג'י סיטי נסחרת לפי שווי של 2.3 מיליארד שקל.