הספורטאי שחיפש מקור הכנסה נוסף והחל להפעיל אטרקציות באירועים: "ההאטה בשוק פוגעת בעסק"

בן אימרגוט, בן 37 מראשון לציון, רווק • הבעלים של חברת "מג'יק בן" • "מכיוון שהעסק עונתי ותלוי בפרויקטים ובמפיקים, ישנה אי-ודאות גדולה כל חודש בחודשו" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

בן אימרגוט, בעלי חברת "מג'יק בן" / צילום: תמונה פרטית
בן אימרגוט, בעלי חברת "מג'יק בן" / צילום: תמונה פרטית

"הכול התחיל כשהייתי ספורטאי בתחום אתלטיקה קלה. זכיתי באליפות ישראל בריצה עם משוכות, אך למרות ההצלחות היה לי קשה להתפרנס מזה וחיפשתי מקור הכנסה נוסף", מספר בן אימרגוט. "אומנות תמיד עניינה אותי בתור תחביב, וחשבתי שיכול להיות רעיון טוב לנסות לקחת צעד קדימה ולהפוך את זה למקצוע".

בשלב הזה בן החליט לפתוח דוכן במועדון הקלרה ולעשות בו קריקטורות וכובעי גרפיטי. "הדוכן הפך למוצלח במיוחד ומהר מאוד התרחבתי לענף האירועים ופתחתי עסק בשם 'מג'יק בן'. כיום אני עושה גרפיטי על קירות, כובעים, קריקטורות, מגבות, חולצות וכו'.

"בין היתר, אני מגיע לאירועים שונים ומכין את השמות של האורחים על גבי הכובעים. היום יש גם ביקוש לגרפיטי על כובעי קש, קסדות, קסקט, כובעי גרב ופריטים נוספים".

מעבר לכך, בן מוסיף כי הוא גם עוסק ב"הדפסות תלת-ממד, הדפסה על קירות חיצוניים ופנימיים, ציורי קיר לסלון, חדרי ילדים ומשרדים. זאת, באמצעות רובוט שמדפיס בין היתר על ויטרינות, פורמייקה, שיש, זכוכית ועץ. ההדפסה נעשית בהתאם לבקשת הלקוח ולסקיצה שהותאמה על ידי".

אחת האטרקציות המעניינות של העסק היא מה שמכונה אולטרה דיפ. "זו אטרקציה חדשנית עם צבעי גוף הזוהרים באולטרה. בעקבות הצלחת האטרקציה הזמינו אותנו לחו"ל ועבדתי באיי סיישל, ברלין, קפריסין, מילאנו, תאילנד ועוד".

אך למרות האטרקציות והפעילות המגוונות, יש גם לא מעט קשיים. "מכיוון שהעסק עונתי ותלוי בפרויקטים ובמפיקים, ישנה אי-ודאות גדולה כל חודש בחודשו. חלק גדול מהעסק הוא אטרקציית גרפיטי על כובעים - הביקוש הגדול הוא בחודשי הקיץ, ובחודשי החורף ישנה צניחה חדה של ההכנסות.

"מבחינת פרויקטים ומפיקים, העסק מסתמך על המוניטין שהוא צבר במשך השנים ועל מפיקים שמכירים את העסק. אם הם לא פונים בחודשים החלשים יכולה להיות פגיעה משמעותיות".

גם האינפלציה וההאטה בשוק משפיעים על העסק. "עסק הגרפיטי הוא בין האחרונים בשרשרת מזון האירועים ולכן הוא הראשון שנפגע מכל עליות המחירים. הורים שסוגרים לילדים שלהם בר או בת מצווה סוגרים קודם כל תקליטן, אולם, מעצב, מפיק, תאורה וכו'. ורק בסוף, אם נשאר להם כסף פנוי, הם פונים לאטרקציות אומנותיות כמו הגרפיטי, קריקטורות או הפול מון".

לסיום, בן משתף בחלומות ובשאיפות שלו ושל העסק לעתיד. "אני שואף להתרחבות העסק, לשילוב של נישות נוספות וחדשניות לתחום האטרקציות האומנותיות לאירועים, לפיתוח והרחבה של נישת הקעקועים האמיתיים, לחשיפת העסק לקהל הרחב ולשיתופי-פעולה נוספים".