בני הזוג שמנהלים עסק בתחום הקרמיקה: "המלחמה באוקראינה הובילה לעלייה משמעותית במחירי האריחים"

עופר והדס טויזר, בעלי "טופז קרמיקה" • בני 46 מבת ים, הורים לארבעה ילדים • "עם השנים למדנו להבין את שיטת העבודה אחד של השני. כמו בכל עסק, לפעמים נוצרים קונפליקטים, אבל מהניסיון שלנו הם רק עוזרים לחזק את הקשר ואת העסק" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

עופר והדס טויזר, בעלי ''טופז קרמיקה'' / צילום: רפי דלויה
עופר והדס טויזר, בעלי ''טופז קרמיקה'' / צילום: רפי דלויה

העבודה עם בן או בת הזוג עשויה להיות מאתגרת אך עופר והדס טויזר, הורים לארבעה ותושבי ראשון לציון, מעידים כי העבודה המשותפת ביניהם מובילה את העסק למקומות הנכונים. השניים בעלי "טופז קרמיקה", המתמחה בתחום השיפוץ והבנייה וכן בייבוא ושיווק ריצופים, אריחים ומוצרי סניטריה.

"עם השנים למדנו להבין את שיטת העבודה אחד של השני. אנחנו מאוד מסונכרנים בעשייה שלנו ומשתפים פעולה בכול", אומרת הדס. "כמו בכל עסק, לפעמים נוצרים קונפליקטים אבל מהניסיון שלנו הם רק עוזרים לחזק את הקשר ואת העסק. באופן טבעי אנחנו שונים אבל הדינמיקה הזאת עושה טוב לעסק. אם בעבר היינו לוקחים את העבודה הביתה, בשנים האחרונות למדנו לעשות הפרדה, זה גם תוצר של הסינרגיה בינינו".

את העסק ייסדו ההורים של עופר ב־1995, ושלוש שנים לאחר מכן הוא נכנס לנעליים שלהם. בשנים הראשונות העסק פעל בחנות של כ־100 מ"ר ברחוב יפת ביפו. בהמשך, שנתיים אחרי שנישאו, גם הדס השתלבה בעסק. "באותה תקופה לא ייבאנו אלא קנינו סחורות מספקים מקומיים, ועדיין הטראפיק בחנות גדל. מהר מאוד האדריכלים והמעצבים שעבדו איתנו גרמו לנו להבין שעלינו להשתדרג לחלל יותר גדול", מסבירה הדס.

מסיבה זאת החליטו בני הזוג להעתיק את העסק לבת ים, שם מצאו קומת מסחר שנותנת מענה לתחומים מרכזיים בענף: חנות חומרי בניין ואולם תצוגה הכולל מוצרים של מיטב המותגים הבינלאומיים. "לפני כ־6 שנים התחלנו לייבא באופן אינטנסיבי מותגים מטורקיה, ספרד, איטליה וסין". מסביר עופר. "שכרנו מחסן לוגיסטי גדול שאיפשר לנו לייבא כמות גדולה של קונטיינרים ולספק ללקוחות סחורה איכותית מכל העולם, במחירים שפויים.

"אני מנהל את הרכש, הייבוא, הלוגיסטיקה והעבודה מול הקבלנים. הדס אמונה על העבודה מול האדריכלים, המעצבים ולקוחות הקצה. על אף שכוח הקנייה של היבואנים הגדולים גדול בהרבה משלנו, אנחנו מצליחים להציע ללקוחות מוצרים זהים במחירים יותר נמוכים ולשמור על רמת שירות נטולת פשרות".

השניים מדווחים כי בשנים האחרונות חלה עלייה הדרגתית של המחירים בעשרות אחוזים. עלייה זו החלה בתקופת הקורונה, בשל עלויות השינוע הגבוהות, וממשיכה גם עתה בעקבות המלחמה באוקראינה. "ייצור הקרמיקה מבוסס על גז. רוסיה, ספקית גז עיקרית, הפחיתה את אספקת הגז לאירופה והמחירים מטפסים", מסביר עופר. "זה משפיע על מחירי האריחים, ולכן בייבוא ממדינות אירופאיות כמו ספרד ואיטליה, חלה עלייה נוספת של 30%.

"ידענו לקרוא את הלך הרוח והקדמנו תרופה למכה. כבר בתחילת השנה נערכנו לעליות מחירים - שכרנו מחסן גדול בהרבה מזה הקודם, ייבאנו מבעוד מועד מלאי עצום ואנחנו מחזיקים סחורות קיימות עליהן אין תוספת מחיר. המרוויחים הגדולים הם הלקוחות שכרגע נהנים ממחירים אטרקטיביים ביחס לשוק".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il