פינוי־בינוי בקריית ים: "לעשות גוגל ולבדוק שהאנשים אמינים"

הפרויקט ממוקם שני רחובות מהחופים ומהטיילת בקריית ים • רונית תשובה, דיירת בבניין המיועד לתמ"א: "קריית ים היא הכי פחות מטופחת מהקריות, אך אני מאמינה שברגע שאנשים יאמינו שהפינוי־בינוי כאן ומציאותי, הפרויקטים יתחילו לרוץ" •  התמורה ליזם: 111 דירות חדשות •  התמורה לבעלים: דירה חדשה עם תוספת של 25 מ"ר + 12 מ"ר מרפסת

התחדשות עירונית ברחוב זבולון 6־14 בקריית ים / הדמיה: מבטים הדמיות
התחדשות עירונית ברחוב זבולון 6־14 בקריית ים / הדמיה: מבטים הדמיות

סיפור הפרויקט: רונית תשובה, דיירת ותיקה בבניין ואחת מנציגי הדיירים, מספרת כי "השכונה נקראת גם שכונת אג"ש, והיא ממוקמת באזור מצוין בקריית ים - שני רחובות מהחופים ומהטיילת. האזור נחשב מרכזי בעיר ולידנו נבנה הקונסרבטוריון ובניין העירייה החדש. כמו כן, מולנו נמצא פארק איינשטיין החדש". 

לדבריה, הבניין ישן, והדירות מוזנחות. "הבניינים נבנו על ידי חברת עמיגור לפני 50 שנה. כיום שבע דירות בבעלות פרטית וכל השאר שייכות לעמיגור. כמחצית מהדיירים הם יוצאי ברית המועצות. ישנם ליקויי בטיחות רבים כמו צינורות בחוץ ובנייה פיראטית בחלק מהדירות, וזה מוסיף עוד סיכון למצב הדירות הרעוע". 

הבניין עובר תמ"א 38? כך נראים החיים של מי שמייצגים את הדיירים בפרויקטים של התחדשות עירונית
מחירי הדיור עלו, ודיירים רוצים נתח מהרווח היזמי בפרויקטי התחדשות עירונית
מטיפול פסיכולוגי ועד ליווי יד ביד: מה עושה יועץ חברתי בפרויקטי התחדשות עירונית
600 דירות חדשות ופחות כלי רכב: כך צפוי להיראות רחוב ארלוזורוב בתל אביב 

תשובה מספרת שאת הדירה שלה קנתה מעמיגור, ושהיא גרה בבניין יותר מ־20 שנה. היא מציינת שהחברה אומנם שיפצו לה מעט את הדירה, אולם היא הייתה ישנה והרוסה.

"בכלל, קריית ים היא הכי פחות מטופחת משאר הקריות, אך אני מאמינה שברגע שאנשים יאמינו שהפינוי־בינוי כאן ומציאותי, הפרויקטים יתחילו לרוץ. רוב הפרויקטים המתוכננים נמצאים ליד הים. כבר עכשיו אני שומעת שבשלושה רחובות לידינו ישנו עוד פרויקט שנמצא בשלב מתקדם, ואני מבינה שבאחר מתקיימות אסיפות דיירים בעניין פרויקט פינוי־בינוי נוסף".

ואיך אתם התחלתם?
"פנו אלינו כמה חברות וזה לא צלח, ניסו לשכנע אותנו אבל הסיפור שלהם לא נראה לנו אמין. אח"כ באו שני חבר'ה צעירים שקידמו את המהלך עם מעורבות אנשי מקצוע".

היא מספרת כי לקח בערך חמש שנים עד שהפרויקט התקדם סופית, וכי העירייה תמכה במהלך. "בזכות התמיכה הגדולה של העירייה התקדמנו. יש לנו כרגע ארבעה סרבנים, מתוך 17 בעלי דירות. אחד מהם רוצה שתי דירות, אחד מפחד, ואישה מבוגרת שחשה חוסר ודאות אבל התגמשה אחרי שגייסה יועץ חיצוני. היו גם ענייני טאבו לגבי כמה דירות, שכבר הוסדרו.

"אני ממליצה לכל דייר לבדוק מי האנשים שמנסים ליזום את הפרויקט - לעשות גוגל ולבדוק שהם אמינים".

התחדשות עירונית ברחוב זבולון 6־14 בקריית ים / הדמיה: מבטים הדמיות
 התחדשות עירונית ברחוב זבולון 6־14 בקריית ים / הדמיה: מבטים הדמיות

התמורה ליזם: 111 דירות חדשות, בהן דירות 3־6 חדרים, דירות גן, פנטהואוזים ודופלקסים. מחירי השיווק בפרויקט החל ב־1.34 מיליון שקל לדירת 3 חדרים בשטח 80 מ"ר + 12 מ"ר מרפסת.

התמורה לבעלים: דירה חדשה עם תוספת של 25 מ"ר+ 12 מ"ר מרפסת, מחסן, חניה תת־קרקעית ועלייה בקומה.

לו"ז: החוזה נחתם בנובמבר 2020 , היתר צפוי להתקבל בעוד חודש, ההריסה צפויה בינואר 2023.

הפרויקט: פינוי־בינוי, זבולון 6־14 בקריית ים

המצב הקיים: 5 בניינים בני שתי קומות כל אחד, ללא חניות ללא ממ"דים ומעליות.

היזם וקבלן מבצע: קבוצת הרציג נדל"ן

אדריכלים: ליעד אדריכלים

עו"ד הדיירים: הילה סולומון ממשרד עו"ד ינאי רולוף ושות' התחדשות עירונית