טיילור סוויפט כבר לא הילדה הטובה והשת"פ המחתרתי של לירז צ'רכי

בפסטיבל העוד הקרוב, לירז צ'רכי תשיק את האלבום השלישי שלה, על טהרת השפה והמוזיקה הפרסית, שנולד מהקשר שלה עם מוזיקאיות באיראן • הסינגל החדש של טיילור סוויפט, בו היא חושפת את כל החולשות שלה, שובר שיאי האזנות • ומקרן הקול של "סונוס" שמשדרג פלאים את הסאונד של הטלוויזיה • השבוע במוזיקה 

טיילור סוויפט / צילום: Shutterstock
טיילור סוויפט / צילום: Shutterstock

הופעה

לירז צ'רכי 
זאפה ירושלים (פסטיבל העוד)

תאריך: 9.11.22
שעה: 21:30
משך ההופעה: כשעתיים
מחיר כרטיס: 120 שקלים
זמינות כרטיסים: דרך האתר www.zappa-club.co.il

במה שנדמה כמו מבצע חשאי מסרט מתח בינלאומי, נפגשה השחקנית והזמרת לירז צ'רכי עם מוזיקאיות איראניות באולפן תת־קרקעי באיסטנבול. הפגישה המחתרתית נועדה לצורך שיתוף פעולה פנים אל פנים עם הנשים שמדינתן אוסרת עליהן ליצור מוזיקה. ממפגש זה נולד האלבום החדש של צ'רכי, Roya, שמשמעות המילה בפרסית היא "פנטזיה". את כל השירים באלבום היא מבצעת בשפה הפרסית.

לירז צ'רכי / צילום: שי פרנקו
 לירז צ'רכי / צילום: שי פרנקו

הקשר של צ'רכי עם מוזיקאיות איראניות נבנה לאורך שני האלבומים הקודמים שלה בשיתוף פעולה מרחוק. שיריה, הזוכים להצלחה באיראן, מצאו את דרכם לסרטוני מחאה של פעילות פמיניסטיות איראניות ברשת. בפסטיבל העוד היא תבצע שירים מאלבומה החדש, בו חיברה מוזיקה פרסית וכלים פרסיים מסורתיים עם מוזיקה אלקטרונית־פופית.

שורה תחתונה: חגיגה פרסית שמחה של חופש, שחרור ומחאה. 

סינגל

Anti-Hero 
טיילור סוויפט

ז'אנר: פופ
אורך: 3:20 דקות
מספר השמעות בספוטיפיי: 94 מיליון (נכון ל־30.10)

אלבומה העשירי של טיילור סוויפט, שיצא החודש ללא התראה מוקדמת, שבר את שיא כל הזמנים במספר האזנות לאלבום ביום אחד בספוטופיי. שירי האלבום החדש, Midnights שמו, הושמעו בסה"כ 184.7 מיליון פעמים, רק ב־24 השעות הראשונות מאז יצא.

ב-Midnights סוויפט מנפצת את תדמית הכוכבת המושלמת שדבקה בה. הסינגל המרכזי בו, Anti-Hero, מלא בתיעוב עצמי, חרדה, פרנויה, קושי לתת אמון, בעיות דימוי גוף ומנגנוני התמודדות לא בריאים. ברכיבה איטית יחסית על גבי ביט אלקטרו־פופי סוויפט קובעת בקול בטוח: אני לא הגיבורה שאתם חושבים שאני. הנכונות והיכולת שלה לאינטרוספקציה כל כך פומבית מסבירה שוב מדוע גדודי מעריצים ומעריצות פונים לשיריה כדי להרגיש מובנים ונראים.

שורה תחתונה: טיילור סוויפט בסך הכל אנושית, וזה מה שהופך אותה לכוכבת הענקית שהיא.

גאדג'ט

Sonos Ray
מקרן קול (Soundbar)

חברה: סונוס
מחיר: 1099 שקלים

מקרן קול (Soundbar) Sonos Ray / צילום: סונוס
 מקרן קול (Soundbar) Sonos Ray / צילום: סונוס

ככל שטלוויזיות נעשות שטוחות יותר, כך גם הסאונד שלהן. הדרך היחידה להתמודד עם העובדה הזו היא בין השאר באמצעות מקרני קול, שמגיעים בשלל גדלים, תצורות ומחירים. Ray של חברת סונוס, שמוצריה בדרך כלל נחשבים מוצרי פרימיום יקרים, הוא האח הקטן והזול יותר של מקרן הקול המאוד פופולרי שלה, ה-Beam Gen 2,
שמחירו גבוה בהרבה ממחירו של ה-Ray. בשביל לספק את ה-Ray במחיר נמוך נאלצו בסונוס להוריד כמה פיצ'רים, כשהבולטים ביותר הם חיבור HDMI
שחסרונו מורגש (אך כבל אופטי מחליף אותו) וסייעת קולית.

ה-Ray החדש וקטן הממדים הוא מקרן קול איכותי מאוד שמתאים לחללים קטנים עד בינוניים. אפילו ללא רמקול סאב וופר, שמעמיק את הצלילים הנמוכים, הוא מצליח לספק צלילים נמוכים מרשימים.

שורה תחתונה: שדרוג משמעותי לסאונד הטלוויזיה, במחיר נגיש יחסית למוצרי הפרימיום של סונוס.

סטרימינג

5 השירים המושמעים בספוטיפיי בישראל
(נכון לשבוע שבין 27-21.10) 

יסמין מועלם / צילום: ויקיפדיה
 יסמין מועלם / צילום: ויקיפדיה