בחירות 2022 | ניתוח

מדגם המדגמים: צפוף באזור אחוז החסימה, נתניהו בדרך לניצחון

המדגמים של ארבעת ערוצי הטלוויזיה מצביעים על תמונה זהה לפיה לגוש מפלגות תומכי נתניהו 61 מנדטים, לפחות • העבודה, מר"צ, חד"ש-תע"ל ורע"מ מעל אחוז החסימה • הבית היהודי של איילת שקד ובל"ד לא עברו

מדגם המדגמים
מדגם המדגמים

ארבעת ערוצים הטלוויזיה, 11,12,13 ו-14 פרסמו הערב את מדגמי הבחירות שלהם והתמונה שעולה מכולם זהה: הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר עם 30-32 מנדטים, ויושב הראש שלה בנימין נתניהו נראה בדרך הבטוחה להרכבת הממשלה. לגוש המפלגות שתומכות בו יש בסך הכול 61-62 לפי כל המדגמים.

המפלגה השנייה בגודלה בכולם היא יש עתיד של ראש הממשלה יאיר לפיד, עם 22-24 מנדטים. ההישג הגדול ביותר במערכת הבחירות הנוכחית שמור לרשימתם של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, הציונות הדתית, שזכתה על פי רוב המדגמים ב-14-15 מנדטים. בערוץ 14 לעומת זאת היא זוכה ב-12 מנדטים. במקום הרביעי ברשימה ניצבת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ עם 11-13 מנדטים. ש"ס עם עשרה מנדטים בארבעת המדגמים. אחריה יהדות התורהעם 7-8 מנדטים.

הדרמה הגדולה התרחשה באזור אחוז החסימה. מר"צ, העבודה, חד"ש-תע"ל ורע"מ עברו בכל הארבעה. מי שעוד נמצאת קרוב לאזור המסוכן היא ישראל ביתנו של שר האוצר אביגדור ליברמן שזוכה ברוב המדגמים לארבעה מנדטים בלבד. רק לפי ערוץ 14 היא שומרת על כוחה מהכנסת הנוכחית עם 6 מנדטים.