היעד הבא של חברת מיאמי תל אביב: יוסטון, טקסס

חברת מיאמי תל אביב מקימה מרכז מסחרי ביוסטון, טקסס, בהשקעה כוללת של 27 מיליון דולר • וגם: בקרוב יוכלו חברות פינטק צעירות מישראל ליהנות מהקלות רגולטוריות בבחריין • אירועים ומינויים

פרויקט של חברת מיאמי תל אביב ביוסטון, טקסס / הדמיה: Gensler
פרויקט של חברת מיאמי תל אביב ביוסטון, טקסס / הדמיה: Gensler

חברת מיאמי תל אביב מקימה מרכז מסחרי ביוסטון, טקסס, בהשקעה כוללת של 27 מיליון דולר. המהלך יתבצע בשיתוף עם קבוצת היזמות Marcel Group, שלה עשרות פרויקטים ברחבי ארה"ב.

המרכז החדש יתפרס על פני 32 דונם, ויהווה חלק ממרכז עירוני ענק, שיכלול 1,600 יחידות דיור מסוג סינגל פמילי, בנייני מולטי פמילי ושטחי אחסנה גדולים. לדברי ירון שיפוני, מנכ"ל ובעלי מיאמי תל אביב, המהלך נובע מהביקושים העצומים שיש באזור, התנופה הקיימת של ענף ההייטק, וההגירה הרחבה לתוך המדינה.

יוסטון היא העיר הגדולה ביותר בטקסס והמטרופולין החמישי בגודלו בארה"ב, והיא בין שווקי הנדל"ן הצומחים ביותר במדינה. בין היתר, בשנה האחרונה העבירה חברת HP את המטה הראשי שלה לעיר, ובנוסף נמצאים בה משרדים של 22 מחברות פורצ'ן 500.

מאז 2020 רושמים מחירי הבתים ביוסטון עלייה של כ־10% בשנה (באתר הנדל"ן Zillow מדברים על 15%), ואולם ניתוח שנערך לאחרונה מראה כי למרות שגם 2022 החלה בתנופה, בספטמבר נרשמה ירידה של 17% במספר העסקאות בהשוואה לספטמבר 2021.

מיאמי תל אביב הוקמה ב־2014, ופועלת בחמישה אזורי השקעה מרכזיים בארה"ב. לדברי שיפוני, "המהלך מהווה אבן דרך משמעותית עבורנו, ואנו מצפים להמשיך לאתר הזדמנויות קורצות בשוק הנדל"ן המסחרי בארה"ב".

בשורת הפינטק של בחריין

לשחק בארגז החול הרגולטורי: בקרוב יוכלו חברות פינטק צעירות מישראל ליהנות מהקלות רגולטוריות, ולנסות את הטכנולוגיות שלהן ב"ראש שקט" - אך לא כאן בארץ, אלא בבחריין.

המהלך מתאפשר כחלק ממזכר ההבנות שנחתם בין ארגון FinTech Bay הבחרייני לבין מרכז הפינטק הישראלי, במטרה לקדם שיתופי פעולה ולהגביר את חילופי המסחר. באירוע החתימה נכחו נציגי ארגונים כלכליים בישראל, דיפלומטים, אנשי עסקים ועוד.

לדברי נשיא מרכז הפינטק הישראלי, שמואל בן טובים, בעקבות החתימה כבר התקבלו מספר פניות מחברות פינטק "ואנו מניחים שלפחות חמש מהן יעשו את הצעדים הראשונים שם במהלך 2023.

"החלק של השירותים הפיננסיים בתל"ג המקומי של בחריין צמח ל־16.8%, נתון שבולט במיוחד נוכח צניחת חלקה של תעשיית הנפט והגז. היא מהמתקדמות בעולם בטיפול במטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות דיגיטלית וביטוח, והשת"פ יאפשר לחברות ישראליות סביבת פיתוח ידידותית".

סיטי טיים משדרגת מותגים

קבוצת סיטי טיים, היבואנית הבלעדית של פנדורה, פורלה, פרפואה ורשת קוק&בייק בישראל, משתדרגת ומתרחבת בהשקעה של כ־5 מיליון שקל. עד סוף השנה ישודרגו חנויות וייפתחו סניפים חדשים לצד השקות של אתרי סחר. מגמת ההתרחבות תמשיך גם בשנת 2023, עם פתיחה של כ־10 חנויות של פנדורה, קוק אנד בייק ופורלה.

בנוסף ייפתחו סניפים חדשים על רשת האופנה והאקססוריז PARFOIS, וישודרגו קיימים. הרשת תשיק אתר אונליין ראשון מחוץ לפורטוגל, מדינת האם של המותג.

"המהלך למעשה מסיים הקמת אתרי אי קומרס פעילים לכלל מותגי הקבוצה, כל זאת לצד הקמת סניפים חדשים ושדרוג סניפים קיימים", אומר יוני קצן, מנהל פיתוח עסקי קבוצת סיטי טיים. "מטרתנו היא להרחיב עוד את הרשת, תוך דגש על שירות וחווית קנייה אידיאלית".

סיטי טיים הוקמה ב־1984, והיא מעסיקה 300 עובדים. בראש הקבוצה עומדת הלנה קצן.

חדשות טובות

קניון TLV, בשיתוף עם עמותת שכולו טוב, יציע ספרייה קהילתית בקומת המסחר התחתונה. למבקרים תתאפשר קריאה במקום, השאלת ספרים ותרומת ספרים.