"תל אביב היא מרכז חדשנות": פורשה מתרחבת בישראל

החטיבה הטכנולוגית של יצרנית הרכב הגרמנית תרחיב את הפעילות בישראל בתחום הסייבר סקיוריטי • החברה מחפשת בישראל טכנולוגיות בינה מלאכותית להטמעה בכלי הרכב ובתרבות האירגונית • יו"ר החטיבה אמר לגלובס: "נמשיך להשקיע בחברות למרות המצב הכלכלי בעולם"

פורשה, חטיבת הטכנולוגיה מרחיבה את הפעילות בישראל / צילום: יח''צ
פורשה, חטיבת הטכנולוגיה מרחיבה את הפעילות בישראל / צילום: יח''צ

חטיבת "פורשה דיגיטל" של קבוצת פורשה הגרמנית, שנסחרת באירופה לפי שווי של 101 מיליארד יורו, הודיעה היום על הרחבת פעילותה בישראל. החטיבה פועלת בישראל מ-2108 לאיתור, שיתוף פעולה והשקעה בחברות סטארט-ישראליות אפ שמחזיקות בטכנולוגיות חיוניות לטרנספורמציה הדיגיטלית של הקבוצה ולפלטפורמות האלקטרוניות של כלי הרכב של פורשה.

הרחבת השלוחה בתל אביב מתמקדת בתחום הסייבר-סקיוריטי וההשקעות, ובמסגרתה נוספו למשרדי החברה בתל אביב עוד מספר מומחים של פורשה. בהודעת החברה נאמר כי "אנחנו מאמינים שתל אביב היא מרכז חדשנות, שבו רעיונות מופיעים בדיוק בתחומים שבהם אנחנו רוצים לצמוח".

השקעה חדשה גם בחטיבת ההון סיכון של החברה

במקביל להודעה על ההתרחבות הודיעה החברה על השקעה חדשה של חטיבת ההון סיכון של החברה, פורשה VENTURES , בסטארט-אפ הישראל Valence Security . זוהי ההשקעה השישית במספר של החטיבה בחברות ישראליות בנוסף לרכישת נתח בעלות בחברת הסטארט-אפ TriEye ב-2019.

מתיאס אולבריך, יו"ר פורשה דיגיטל ודירקטור בכיר בהנהלת פורשה, אמר לגלובס כי החברה מחפשת בישראל טכנולוגיות גם עבור הטמעה בכלי הרכב שלה "וגם עבור הטמעה במערכות הארגוניות של החברה". יצוין כי פורשה דיגיטל מייצרת טכנולוגיות שמגיעות גם לכל קבוצת פולקסווגן ולדברי מתיאס אולבריך קיים קשר הדוק בתחום הפיתוח בין פורשה דיגיטלי לבין חטיבת התוכנה והמו"פ הדיגיטלי של קבוצת פולקסווגן, CARDIAC.

מתיאס אולבריך, יו''ר פורשה דיגיטל / צילום: יח''ץ פורשה
 מתיאס אולבריך, יו''ר פורשה דיגיטל / צילום: יח''ץ פורשה

מחפשים טכנולוגיות בתחום המכירה המקוונת והבינה מלאכותית

מלבד תחום הסייבר-סקיוריטי אומר מתיאס כי החברה מגלה עניין רב בחברות שמפתחות טכנולוגיות בינה מלאכותית הן עבור כלי רכב והן עבור הרמה הארגונית והניהולית. לטכנולוגיות הזו יהיה חלק מפתח בפיתוחים העתידיים של פורשה.

בנוסף מחפשת החברה טכנולוגיות בתחום המכירה המקוונת של כלי רכב. פורשה החלה להציע לאחרונה במספר שווקים בחו"ל אפשרות לבצע הזמנות של כלי רכב מתוצרתה, כולל אפיון מלא של האופציות השונות תוך שימוש באפליקציות הדמיה מתקדמות. עם זאת אולבריך מאמין כי גם בעידן הדיגיטלי יהיה מקום לאולמות התצוגה הפיזיים.

ביחס לטכנולוגיית נהיגה אוטונומית אומר אולבריך כי רוב נהגי פורשה עדיין מעדיפים נהיגה עצמאית. אולם החברה מחפשת ומשקיעה בטכנולוגיות סיוע אקטיביות כמו חניה אוטומטית וחיישנים לזיהוי סביבת הרכב.

על השפעת המצב הכלכלי הגלובלי על הענף הוא אומר, שניכרת ירידה בהשקעות בחברות סטארט-אפ, בין השאר בשל מדיניות הריבית הנוכחית. מכיוון שפיתוחים טכנולוגיים דורשים השקת הון רב המצב עלול לגרום לצווארי בקבוק של נזילות. אולם פורשה מתכוונת להמשיך ולהשקיע בחברות בתחום