אחרי כ-4 שנים: קובי בר-נתן עוזב את תפקיד הממונה על השכר באוצר

בר-נתן סיכם עם שר האוצר היוצא ליברמן על פרישתו מהתפקיד בעוד כחודשיים, זמן קצר לאחר כניסת השר הבא לתפקיד • בחודשים האחרונים ניצח בר-נתן על המו"מ מול המורים לחתימת הסכם שכר חדש, ובתקופה הקרובה אמור היה לדון מול ראשי ההסתדרות על הסכם מסגרת חדש במגזר הציבורי

קובי בר-נתן / צילום: איל יצהר
קובי בר-נתן / צילום: איל יצהר

הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר-נתן, יסיים את תפקידו במהלך חודש ינואר הקרוב, בתום כהונה בת יותר מ-4 שנים. בר-נתן סיכם עם שר האוצר היוצא, אביגדור ליברמן, על פרישתו מהתפקיד בעוד כחודשיים, זמן קצר לאחר כניסת השר הבא לתפקיד, "כדי לאפשר העברה מסודרת של הנושאים שעל הפרק", לשון הודעת האוצר.

בחודשים האחרונים ניצח בר-נתן על המשא-ומתן מול המורים לחתימת הסכם שכר חדש. בתקופה הקרובה בר-נתן היה אמור לדון מול ראשי ההסתדרות לקראת קביעת הסכם מסגרת חדש במגזר הציבורי.

בר-נתן החל את עבודתו במשרד האוצר לפני כ-17 שנים והיה שותף לאורך השנים לרפורמות רבות במגזר הציבורי, ובהן רפורמות "אופק חדש" ו"עוז לתמורה" במערכת החינוך, הרפורמה במשק החשמל, הפרטת נמלי הים ועוד. במהלך כהונתו נחתמו מאות הסכמים משמעותיים, ובהם הסכמי שכר עם ארגוני המורים, הסכם שכר עם העובדים הסוציאליים, הסכמים במערכת הבריאות, סיכומי שכר עם הגופים הביטחוניים והסכמי גמישות ניהולית. 

"תשתית חשובה להמשך" 

באוצר ציינו כי "בר-נתן ניווט את עולם יחסי העבודה בתקופה של שינויים רבים בשוק העבודה ופעל להתאים את המגזר הציבורי לשינויים אלה על-ידי קידום הסכמי שכר מודרניים עם שכר דיפרנציאלי, הקטנת פערי שכר בין-דוריים וכאלה שאינם מוצדקים, עיגון העבודה מרחוק, הגדלת הגמישות הניהולית במגזר הציבורי ויצירת תמריצים לטובת קידום מצוינות. פריצות דרך אלהו בעולם יחסי עבודה מהוות תשתית חשובה להמשך".

ליברמן הודה לבר-נתן "על המסירות והמקצועיות שהפגין ועל תרומתו לחיזוק כלכלת ישראל ושיפור השירות הציבורי. לדבריו, "קובי הוביל רפורמות משמעותיות בשוק העבודה ובמגזר הציבורי שהצעידו את המשק הישראלי קדימה, כאשר בתקופת כהונתי הוביל עסקת חבילה משמעותית בין ההסתדרות הכללית לארגוני המעסיקים, הסכם שכר מהפכני עם הסתדרות המורים, הסכם שכר משמעותי עם העובדים הסוציאליים והסכמים רבים נוספים. אני מאחל לקובי הצלחה דרכה בהמשך דרכו, ואני בטוח שתרומתו תהיה ניכרת בכל מקום אליו יפנה".

בר-נתן ציין בהודעת הפרישה: "אני מודה לשר האוצר על האמון ועל האפשרות להוביל את מדיניות השכר והסכמי העבודה בתקופה רוויית שינויים ומאתגרת. אני מודה לכל שותפיי בממשלה ובמגזר הציבורי הרחב ולעובדי האגף שעובדים במסירות הראויה לכל שבח. העבודה המאומצת בשכר וביחסי העבודה במגזר הציבורי נושאת פירות, ואני משוכנע שההסכמים שנחתמו ישפיעו רבות על הציבור בשנים הבאות".