אחרי ששילמה לו מיליונים: מוטי רוזן בדרך חזרה לתפקיד יו"ר מגדל

רוזן כיהן בשנה שעברה כיו"ר מגדל 3 חודשים בלבד ועזב בעקבות עימות עם המנכ"ל דאז רן עוז עם מצנח זהב נדיב • כעת מעמיד אותו שלמה אליהו לתפקיד דירקטור במטרה למנות אותו ליו"ר • על האפשרות שיחליף את יפתח רון-טל שהתפטר פורסם אתמול בגלובס

רוזן מוטי / צילום: תמר מצפי
רוזן מוטי / צילום: תמר מצפי

שלמה אליהו, בעל השליטה בחברה הביטוח מגדל, פועל למנות את מוטי רוזן לתפקיד היו"ר במקום יפתח רון-טל שהתפטר בשבוע שעבר. אליהו החליט להעמיד כצעד ראשון את רוזן לתפקיד דירקטור בחברת הביטוח, ומשם ינסה למנות אותו ליו"ר הדירקטוריון, תפקיד אותו עזב לפני כשנה וחצי, אז מונה רון-טל במקומו לאחר שלושה חודשים בלבד בתפקיד.

רוזן, בעבר מנכ"ל מנורה מבטחים, סיים את הקדנציה הראשונה שלו תוך זמן קצר בעקבות עימות עם המנכ"ל באותה תקופה, רן עוז (שעזב לנהל את ישראכרט בקיץ שעבר). על האפשרות שאליהו יחזיר את רוזן לתפקיד פורסם אתמול (א') בגלובס.

"נוכח אי הסכמות ופערים שאינם ניתנים לגישור בין מנכ"ל מגדל ביטוח ליו"ר מגדל ביטוח באשר לאופן התנהלות, הוא (הדירקטוריון) יפעל לסיום כהונתו של יו"ר מגדל ביטוח בתפקידו זה", מסרו אז בדירקטוריון מגדל לאחר שלא הצליחו להגיע להבנות, כשבדירקטוריון ראו בדרישות הכספיות של רוזן מופרזות מדי, ולכן הדירקטוריון הדיח אותו מתפקידו.

רוזן ומגדל לא נפרדו כידידים. לאחר מספר שבועות של מתיחות, הגיעו בסופו של דבר הצדדים להבנות, שהוציאו את היו"ר הפורש עם תגמולים של 3.5 מיליון שקל. כמו במקרה של בלוך, שילמה מגדל לרוזן תגמולים עבור תקופת הודעה מוקדמת של תשעה חודשים (ולא שישה חודשים כפי שמופיע במדיניות התגמול של החברה), וכן פיצוי בגובה מיליון שקל בגין עיכוב שחל באישור כניסתו לתפקיד.

בין הצדדים נותרה מחלוקת ביחס לתשלומים נוספים שרוזן דורש, ושנוגעים לתקופת אי-תחרות של תשעה חודשים (בעלות של 2.5 מיליון שקל), ופיצוי בגין נזקים שנגרמו לטענתו לו ולשמו הטוב על ידי דירקטוריון החברה. הללו נידונות כיום בארכאות משפטיות, לאחר שהליך גישור בין הצדדים לא צלח.

כידוע, מגדל  לא מאוישת כרגע בשלושה מהתפקידים החשובים ביותר בחברה. זאת לאחר ששבוע אחרי שהמנכ"ל שגיא יוגב עזב תוך שהוא מפנה אצבע מאשימה לבעל השליטה שלמה אליהו, שלטענתו יצר "סביבת עבודה שמקשה על ניהול מיטבי", איבדה החברה גם את היו"ר יפתח רון-טל, שהיה מסוכסך עם אליהו כמעט מהרגע הראשון למרות שהוא עצמו היה מינוי של בעל השליטה.

רון-טל הוא היו"ר השביעי שעוזב את החברה מאז רכש אותה עליהו בשנת 2012 מידי ג'נרלי האיטלקית (כולל אהרון פוגל שהיה היו"ר טרם הרכישה ועמוס ספיר שכיהן כיו"ר זמני) ואילו יוגב הוא המנכ"ל השישי שפוטר או התפטר (כולל יונל כהן שמונה עוד בתקופת ג'נרלי).