חשד: אב ובנו העלימו הכנסות ב-20 מיליון שקל. כך עבדה השיטה

עפ"י החשד, רוני ואביעד מזרחי, בעלי חברות שמירה, השתמשו בשתי מערכות שונות לניהול החשבונות: באחת הוציאו חשבוניות ללקוחות על הסכום ששולם, ובשנייה הוציאו חשבוניות בסכום מופחת לצורך הדיווח לרשויות המס

חשד: העלימו הכנסות ב-20 מיליון שקל / אילוסטרציה: Shutterstock
חשד: העלימו הכנסות ב-20 מיליון שקל / אילוסטרציה: Shutterstock

אב ובנו, בעלים של חברות שמירה, חשודים בהשמטת הכנסות של לפחות 20 מיליון שקל - כך הותר לפרסום. בית המשפט העליון התיר לפרסום את שמם של רוני ואביעד מזרחי, אב ובנו, החשודים בהשמטת ההכנסות מפעילותן של חברות השמירה והאבטחה "א. ל. אבטחה" ו"מ. א. ל. מ. אחזקות", הרשומות בבעלות אביעד מזרחי. על-פי החשד, על אף שהחברות רשומות על שם הבן, השניים מנהלים אותן במשותף. 

יש לכם חשבון בחו"ל? רשות המסים בעקבותיכם: "מאות קיבלו מכתבים השבוע" 
קערה עתיקה נמכרה במפתיע במיליון דולר. מה קרה כשרשות המסים דרשה נתח? 
סוחר זהב יורשע בעבירות מס 30 שנה לאחר שברח מהארץ לברזיל 

החשד נגד השניים התעורר במסגרת פעילות משותפת של פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום ופקיד שומה ירושלים 2, אשר הבחינו בהבדלים משמעותיים בין הכנסות החברות לדיווחיהן למס הכנסה. בעקבות החשדות נפתחה חקירה גלויה, נערכו חיפושים, ונתפסו, באמצעות צווי בית משפט, מסמכים בביתם של המשיבים ואצל מייצגם בפני רשויות המס.

ממצאי החקירה עד כה מעלים חשד כי האב ובנו נקטו מגוון פעולות לא לגיטימיות כדי להפחית את חבות המס שלהם. בין היתר עולה החשד כי האב ובנו עשו שימוש בשתי מערכות שונות להנהלת חשבונות. מהמידע שנאסף ברשות המסים עולה כי במערכת אחת הוציאו חשבוניות על הסכום ששולם באמת והנפיקו אותן ללקוחות, ובמערכת שנייה הוציאו חשבוניות על סכומים מופחתים, ועליהן דיווחו לרשויות המס. בנוסף, קיים חשד כי חלק מהחשבוניות שהונפקו ללקוחות לא דווחו לרשויות המס כלל. 

הבקשה לצו איסור פרסום נדחתה

לפני כשלושה שבועות נחקרו השניים והובאו בפני בית משפט השלום בירושלים לדיון בתנאי שחרורם ממעצר. בית המשפט שחרר את השניים בתנאים מגבילים ודחה את בקשתם להטיל צו איסור פרסום על שמם ועל פרטיהם המזהים עד להגשת כתב אישום.

החשודים ערערו על החלטה זו לבית המשפט המחוזי, אך ערעורם נדחה, בטענה כי הם לא הוכיחו שצפוי להיגרם נזק לשמם הטוב בקרב קהל לקוחותיהם, החורג מהנזק הרגיל הנלווה לפרסום שמו של חשוד בפלילים. עוד נקבע כי הנזק הנטען אינו גובר על העניין הציבורי בפרסום, בשים לב לעניין של לקוחותיהם של האב ובנו בפרסום החשדות נגדם.

על החלטה זו הגישו השניים בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון, אך גם זו נדחתה, תוך קביעה כי אין מדובר בסוגיה משפטית עקרונית או באי-צדק או עיוות דין, המהווים עילה לערעור "בגלגול שלישי".

*** חזקת החפות: רוני ואביעד מזרחי הם בגדר חשודים, לא הורשעו בעבירה, ועומדת להם חזקת החפות.