משתמשים בדפדפן כרום? גוגל משחררת עדכון חירום וכדאי לכם להורידו, ומהר

חולשת אבטחה חמורה התגלתה בדפדפן כרום של גוגל, ענקית הטכנולוגיה שחררה עדכון גרסה שעל המשתמשים לבצע בהקדם • רק לאחר שהדפדפן ייסגר ויפתח מחדש, העדכון יוכל להיכנס לתוקף ולהגן עליכם מהסכנה

גוגל כרום / אילוסטרציה: Shutterstock, Evan Lorne
גוגל כרום / אילוסטרציה: Shutterstock, Evan Lorne

גוגל שחררה תיקון חירום שמטפל בחולשה שהתגלתה בדפדפן הכרום שלה בפלטפורמות המחשב השונות: ווינדוס, מק ולינוקס. מדובר בעדכון גרסה שצריך להוריד בהקדם אם נעשה שימוש בכרום.

"לא מעט מנהלים המתינו לקול של אילון מאסק": האם יש היגיון בשיגעון? 

מדובר בחולשת Zero-Day, כינוי לשימוש בפרצת אבטחה שלא הייתה ידועה עד כה וממועד פרסומה לא עברו ימים כלל (0 ימים). מדובר בחולשת Zero-Day השמינית שהתגלתה בשנה האחרונה, והחולשה מוגדרת כחומרת אבטחה גבוהה. בעזרת החולשה הזו, התוקף מרחוק יכול לפגוע בתהליך העיבוד בעזרת דף HTML זדוני.

העובדה שגוגל מוציאה עדכון המתייחס לבעיית אבטחה יחידה מעידה על כך שענקית הטכנולוגיה מודעת לניצול החולשה על ידי האקרים. לרוב באירועים מתגלגלים, גוגל לא תחשוף יותר מדי פרטים עד שתוודא שהעדכון יגיע למיליארדי המשתמשים שלה בכרום.

איך לעדכן את הגרסה? לחצו על שלוש הנקודות בפינה העליונה בדפדפן שלכם, ורדו ל-"Help". שם לחצו על "About Google Chrome" - ואם יש לכם עדכון שמחכה, הוא יתבצע לבד. שימו לב - עליכם להפעיל מחדש את הדפדפן כדי שהעדכון יעבוד. רק לאחר שהדפדפן ייסגר ויפתח מחדש, העדכון יוכל להיכנס לתוקף ולהגן עליכם מהסכנה. אם לא תבוצע ההורדה, בימים הקרובים זה יתעדכן לבד. אך אפשר ומומלץ לעדכן בהקדם.

גוגל כתבה בעמוד מיוחד כי "הגישה לפרטי הבאגים ולקישורים עשויה להישמר מוגבלת עד שרוב המשתמשים יעודכנו בתיקון. אנו גם נשמור על הגבלות אם הבאג קיים בספריית צד שלישי שפרויקטים אחרים תלויים בה באופן דומה אך עדיין לא תוקנו".