מעצבת הפנים שמנסה להתמודד עם עליות המחירים: "המלחמה באוקראינה מייצרת מערבולת לא פשוטה"

שלומית זלדמן, בת 45 מרעננה, אמא לשלושה ילדים • בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב • "אומנם בתחילת הקורונה הייתה האטה, אך היא פיצתה את עצמה בשנה האחרונה עם גל עצום של שיפוצים ובנייה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

שלומית זלדמן, בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב / צילום: אלי פסדני
שלומית זלדמן, בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב / צילום: אלי פסדני

"מצד אחד יש הרבה עבודה, והיצע השוק פועם. מצד שני, אנחנו בתקופה שהמשבר באוקראינה הוביל לבעיות אספקה ושילוח לא פשוטות". אומרת שלומית זלדמן, בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב.

"יש מערבולת לא פשוטה ועליית מחירים משמעותית, מה שמעכב את הפריחה והשגשוג. הדבר דורש ממני קודם כל להיות עם יד על הדופק, להבין מה קורה עם חומרי הגמר והאספקות, להיות חדה על לוחות הזמנים, וכמובן ליידע את הלקוחות ולשקף להם בזמן הפרויקט את הסיטואציה. אני לוקחת סיכונים מבחינת לוחות זמנים ועושה בדיקה מקדימה בכל צעד, כדי לוודא שהתהליך יתנהל כמו שצריך".

בגיל 27, מיד לאחר תואר ראשון בעיצוב פנים, החליטה שלומית לפתוח עסק. לאור העובדה שפלטפורמות הפרסום היו הרבה יותר מצומצמות לעומת מה שקיים היום, הדבר דרש ממנה הרבה מאמצים שיווקיים. על מנת להצליח, שלומית כיתתה רגליים וחיפשה דרכים יצירתיות להשיג פרויקטים. לאט לאט היא הצליחה להרחיב את מעגל הלקוחות.

כיום, באמצעות הידע הטכני והפרקטי שרכשה, היא מרצה לאדריכלים ומעצבים שמעוניינים לעשות הסבה לפיקוח וניהול. את רוב הידע שלומית רכשה בצורה אוטודידקטית מבעלי מקצוע, ספקים, ביקורים תכופים בשטח וביקורים בתערוכות בעולם. כל זה מתוך אהבה לחומרים, לטכנולוגיה, ולאור העיסוק והעניין במבנה ובתכנון.

בנוסף, שלומית החליטה לסיים גם תואר כהנדסאית אדריכלות, מה שאיפשר לה לצד העיצוב, לתכנן ולבנות בתים ממש מאפס. "זהו תחום דינמי ומתפתח, כל יום לומדים משהו חדש".

כיום, המשרד של שלומית עוסק בבנייה פרטית ושיפוצים מסיביים לצד תכנון משרדים. "אני תמיד שמחה על הגיוון במשרד וההתנסות בפרויקטים בעלי אופי שונה".

שלומית אף מציינת את הקשיים בתקופת משבר הקורונה, אך מיד מסייגת. "עבודה תמיד הייתה, גם בתקופת הסגרים. זה ענף שלא נפגע בקורונה, עם בנייה פרטית מרובה. אומנם בהתחלה הייתה האטה, אך היא פיצתה את עצמה בשנה האחרונה עם גל עצום של שיפוצים ובנייה. בקלות יכולתי לגדול ולהכיל הרבה יותר עובדים, אבל אני מעדיפה להיות בשליטה ולהיות מעורבת במאת האחוזים בכל אחד מהפרויקטים".

בהתייחסה לעתיד שלומית מציינת שטוב לה במקום שהיא נמצאת. "הקורונה לימדה אותי שלפעמים צריך להוריד הילוך, לעצור, וליהנות מהרגע - שזה דבר לא פחות משאר הדברים. אני מאחלת לעצמי להמשיך ליהנות מהלקוחות שלי ובעיקר מהמגוון.

"זכיתי לעבוד בעבודה שמאפשרת לי ליצור יש מאין ולעבוד עם אנשים נהדרים. עבודה שמשלבת כל כך הרבה עולמות, הרבה יצירתיות, הרבה יכולות טכניות, וגם לפעמים להיות קצת פסיכולוגית. מכלול שלם בתחום אחד. אין ספק שזכיתי".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il