הפרקליטות סגרה את תיק החקירה נגד סגן מנהל מד"א ירושלים

התיק נגד סגן מנהל מד"א ירושלים, אבי חובב, שנחשד כי הפעיל מערך עצמאי ובלתי מורשה של בדיקות קורונה, נסגר ע"י פרקליטות מחוז ירושלים • לא נמצאו ראיות לכך שחובב נטל כסף לכיסו ולכך שסיכן את בריאות הציבור במערך הבדיקות שהקים

בדיקת קורונה / צילום אילוסטרציה: Shutterstock
בדיקת קורונה / צילום אילוסטרציה: Shutterstock

הפרקליטות סגרה את תיק החקירה נגד סגן מנהל מד"א ירושלים. בחודש אוקטובר 2020 נעצר אבי חובב, סגן מנהל מגן דוד אדום במחוז ירושלים, על-ידי ימ"ר הונאה ירושלים, בגין חשד כי הפעיל מערך בלתי חוקי של בדיקות קורונה פיראטיות לטובתו הכלכלית והאישית.

בחודש דצמבר 2020 הזמינה פרקליטות מחוז ירושלים את חובב לשימוע בשל חשד כי ניצל את תפקידו הבכיר להקמת מיזם לבדיקות קורונה וביצע בתוך כך עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, מעשה העלול להפיץ מחלה בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות.

חובב נחשד בתחילה כי ניצל את תפקידו במד"א לעשיית רווח כספי מבדיקות קורונה, כאשר חלק מתוצאות הבדיקות לא דווחו למשרד הבריאות, ובהתאם הנבדקים לא חויבו במגבלות הנובעות מתוצאה חיובית.

בחודש מאי 2021 נערך בשימוע בעניינו של חובב, וכעת, לאחר דיונים ארוכים, החליטה הפרקליטות לסגור את תיק החקירה נגדו. הפרקליטות הסכימה כי לא נמצאו ראיות לכך שחובב נטל כסף לכיסו ולכך שסיכן את בריאות הציבור במערך הבדיקות שהקים. בין היתר נלקחה בחשבון גם העובדה שמד"א גיבתה את חובב ולא סברה כי נפל פגם במעשיו.

"לא נפל רבב" 

באי-כוחו של חובב, עורכי הדין ירון קוסטליץ ודניאל רוזנבלום ממשרד קוסטליץ ושות', מסרו: בתגובה "אנו מברכים על כך שהפרקליטות קיבלה את עמדתנו כי במעשיו של מר חובב, עובד ציבור מסור מן המעלה הראשונה, לא נפל רבב.

"מר חובב הקים יש מאין את מערך בדיקות הקורונה בעיר ירושלים, ניהל ופיקח על מאות אלפי בדיקות שבוצעו במשך שנה קשה ביותר, והיה שותף מרכזי למאמץ הלאומי למניעת קריסת בתי החולים ומערכות הבריאות בתקופה קשה זו. ב"ה לאחר שנים של עינוי דין, העננה הוסרה באופן מוחלט, ומר חובב יוכל להמשיך ולעסוק בעבודתו הקדושה והמסורה".

יש לציין כי נגד שני חשודים אחרים בפרשה כן הוגש כתב אישום, והתיק בעניינם צפוי להסתיים בהסדר טיעון שיכלול כנראה עבודות שירות.