בדרך להסכם קואליציוני כולל: ש"ס והליכוד חתמו על מסמך סיכום התפקידים

עפ"י הודעת הליכוד, יו"ר ש"ס אריה דרעי יכהן במחצית הראשונה של הקדנציה כשר הפנים והבריאות, ובמחצית השנייה כשר האוצר, ובמקביל יכהן כמשנה לרה"מ • בנוסף, ש"ס תקבל את המשרד לשירותי דת ואת משרד הרווחה והביטחון החברתי, ושני שרים נוספים מטענה יכהנו כשר במשרד החינוך וכשר במשרד הפנים

יו''ר ש''ס, אריה דרעי / צילום: יעקב כהן
יו''ר ש''ס, אריה דרעי / צילום: יעקב כהן

חתימה אחרונה: שלושה ימים בלבד לפני תום המנדט, הלילה חותמים צוותי המשא-ומתן של הליכוד וש"ס על מסמך סיכום תפקידים, גם הוא נטול הסעיפים הקואליציוניים הנהוגים. 

משרד התחבורה בדרך לאבד סמכויות? שרי האוצר והפנים המיועדים רוצים ממנו נתח 
המשא-ומתן הקואליציוני: משרד החינוך מעביר סמכויות לארבעה משרדים נוספים
מתנה בשווי מאות מיליונים מנתניהו לדרעי: יקבל את החברה למתנ"סים | בלעדי

על-פי הודעת הליכוד, יו"ר ש"ס אריה דרעי יכהן במחצית הראשונה של הקדנציה כשר הפנים והבריאות, ובמחצית השנייה כשר האוצר. בנוסף, ש"ס תקבל את המשרד לשירותי דת ואת משרד הרווחה והביטחון החברתי. שני שרים נוספים מטעם המפלגה יכהנו כשר במשרד החינוך וכשר במשרד הפנים. כמו כן, דרעי יכהן כמשנה לראש הממשלה לאורך כל תקופת כהונת הממשלה, כפי שפורסם לראשונה בגלובס. 

בליכוד הודיעו כי לא מדובר במפת הסמכויות המלאה, שכן כפי שפרסמנו במהלך השבוע, ש"ס תיקח חלקים נוספים וסמכויות ממשרדי הממשלה השונים ותעביר אותם תחת ידיה. "עד לחתימת ההסכם הקואליציוני המלא יסוכמו הסמכויות הנוספות הקשורות למשרדים שתחת אחריות ש"ס", נכתב בהודעה שנשלחה לכתבים. למעשה, דרעי צפוי לקבל למשרדיו סמכויות נוספות ממשרדי החינוך, הכלכלה והתחבורה כדי להשלים את אחיזתו בשלטון המוניציפלי.

בנוסף, דרש דרעי עצמאות ניהולית-תקציבית במשרד הבריאות, אולם בהסכם שפורסם לא ניתנה התייחסות גם לנושא הזה. 

"צעד נוסף בדרך להקמת ממשלת ימין" 

ראש הממשלה המיועד ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו מסר: "אני מודה לשותפי הרב אריה דרעי על גיבוש ההסכמות. הלילה השלמנו צעד נוסף בדרך להקמת ממשלת ימין שתפעל לטובתם ורווחתם של כלל אזרחי מדינת ישראל".

דרעי מסר: "מדובר בצעד ראשון בדרך להסכם קואליציוני כולל, ובעזרת השם נקים ממשלת ימין. תנועת ש"ס כמפלגה החברתית בכנסת עמדה על ההתחייבות מהבחירות ותשרת את הציבור במשרדים החברתיים ביותר, בין היתר במשרדי הפנים והפריפריה, הבריאות והרווחה, כדי לממש את המדיניות החברתית של תנועת ש"ס עבור אזרחי ישראל".

היום (ה') יימשכו השיחות בין ש"ס לליכוד בנוגע לתתי-הסעיפים בהסכם הקואליציוני. בין היתר, על-פי ההודעה, בכוונת הצוותים לדון בנושא השבת - תחבורה ציבורית ופתיחת עסקים.

לאחר שכל ההסכמים הראשוניים נחתמו, נתניהו צפוי לבקש ביממה הקרובה מנשיא המדינה יצחק הרצוג את הארכת המנדט לצורך סיום מלאכת הרכבת ממשלה ויתרה מכך את סיום החקיקה במהלך השבוע הבא לקראת הקמתה.

כדי שדרעי יושבע במעמד השבעת הממשלה, ינסו בליכוד ובקואליציה החדשה לסיים את תיקון חוק יסוד: הממשלה, כך שיתאפשר להשביע את דרעי לשר, חרף העובדה שהורשע, ונגזר עליו מאסר על-תנאי.