x

שיתוף

סגירה
צילום: איל יצהר
03

Walnut

מסייעת לאנשי מכירות לייצר דמו

מייסדים: יואב וילנר, דני פרידלנד

משקיעים: פליסיס ונצ'רס, NFX, Eight Roads

שנת הקמה: 2020 עובדים: 120 גיוסי הון: 56 מיליון דולר

לא לפספס מול המשקיע: החברה שמונעת את ה"פשלה" הבאה
וולנט נותנת לאנשי מכירות את הכוח לבנות בעצמם גרסת הדגמה של התוכנה שהם משווקים, ללא צורך בידע בתכנות. המטרה: למנוע קריסות בלתי צפויות ברגע האמת מול הלקוח הפוטנציאלי ולהקטין את המתח בין מחלקת המכירות לפיתוח
אופיר דור

ההיסטוריה של הטכנולוגיה מלאה בפשלות בהשקות מוצרים. זה קרה לסטיב ג'ובס האגדי ב-2010, כשהציג על הבמה את האייפון 4 ורצה להדגים את יכולות הגלישה באינטרנט שלו. הוא ניסה להיכנס לאתר הניו יורק טיימס, אבל המכשיר סירב להתחבר. ג'ובס הנבוך ביקש מהקהל להתנתק מהרשת האלחוטית באולם כדי לשחרר עומס, ועבר להציג את ספריית התמונות של המכשיר במקום.

זה קרה גם לביל גייטס הגדול במהלך ההשקה של ווינדוס 98. מערכת ההפעלה קרסה בזמן הניסיון לחבר אליה סורק, ובמקומה הופיע מסך שגיאה כחול. שנה לאחר מכן לעגו בסרט סאות'פארק לתקרית, והוציאו להורג את גייטס בירייה בעוון תפקוד כושל של מערכת ההפעלה.

הפדיחות שחוו הבכירים על הבמה קורות על בסיס יומי גם לאנשי מכירות ברחבי העולם שמגיעים להדגים תוכנה ללקוחות פוטנציאליים וחווים קריסה או תקלה ברגע האמת. לאור הסיכון הזה, אנשי מכירות רבים בעולמות התוכנה יעדיפו להגיע ללקוח עם מצגת או עם סרטון הדגמה שהוכן מראש כדי להציג את הפונקציונליות של המוצר. הבעיה שאלו מתקשים להעביר את החוויה של המוצר, והלקוח הפוטנציאלי אינו יכול לחוש את התוכנה באמת.

פתירת הקונפליקט בין הפיתוח למכירות

הסטארט-אפ וולנט (Walnut) מציע את דרך הביניים לאנשי המכירות: לא להשתמש במוצר האמיתי, שיכול לקרוס ברגע האמת, אבל להציג במקומו דמו (Demo) שנראה אותו דבר ושהלקוח יכול לתקשר איתו. את הדמו הזה אפשר לשלוח ללקוח במייל, כך שיוכל 'לשחק' איתו, גם מבלי שאיש המכירות נמצא לידו, ואפשר גם להתאים אותו בקלות לצרכים של לקוח ספציפי. עם זאת, אנשי המכירות לא יכולים לבצע בדמו שינויים דרסטיים בפונקציונליות שאינם קיימים במוצר המקורי, כמו הוספת כפתור חדש לגמרי, ללא אישור המנהל שמעליהם.

קראו עוד

צלם הפרויקט: איל יצהר

© כל הזכויות שמורות לגלובס