גם עורכי הדין מצטרפים למחאה: לא נייצג לקוחות שיפלו מטעמי גזע, דת, לאום ומין

בעקבות המדיניות שמקדמת הציונות הדתית במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, הוציאו שורת משרדי עורכי דין מכתב משותף המתחייב לאי-אפליה במתן שירותים • המכתב יצא לאחר שבנק דיסקונט ושורת חברות נוספות הודיעו כי לא יעבדו מול גופים ועסקים המפלים לקוחות

עו''ד גיורא ארדינסט, שמשרדו ארדינסט בן נתן טולידאנו עם המבורגר עברון חתום על מכתב עורכי הדין / צילום: אייל טואג
עו''ד גיורא ארדינסט, שמשרדו ארדינסט בן נתן טולידאנו עם המבורגר עברון חתום על מכתב עורכי הדין / צילום: אייל טואג

שורת משרדי עורכי דין, בהם משרדים מהגדולים בארץ, הודיעו כי לא ייצגו לקוחות ולא יעשו עסקים עם גורמים שיפלו בני אדם מטעמי גזע, דת, לאום, מין או נטייה מינית. לדבריהם, בכוונתם להביא הודעה זו לכל הגורמים עמם הם עובדים.

המשרדים הודיעו על המהלך בעקבות המדיניות שמקדמת הציונות הדתית במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, לפיה החוק למניעת אפליה יתוקן ויאפשר לבתי עסק להימנע ממתן שירות בשל אמונה דתית, ובכך להפלות לקוחות. בנק דיסקונט היה הראשון להודיע כי לא יעניק אשראי לעסקים וגופים שיפלו לקוחות. לדיסקונט הצטרפו עסקים גדולים נוספים, בהם חברת הסייבר וויז, מור גמל ופנסיה וחברת הביטוח AIG.

לחצו כאן לרשימת החותמים המלאה על מכתב משרדי עורכי הדין

בין המשרדים ועורכי הדין: שבלת, ארדינסט בן נתן טולידאנו עם המבורגר עברון, עו"ד אבי חימי ראש לשכת עורכי הדין, משרד קריספין, רובינשטיין, בלכר, בן שחר לקנר ושות', אילן סופר ושות', איידן, תירוש ושות', אדלר, שחר, אדלר ושות', קלעי, רוזן ושות', גיסין ושות', צברי-פרקש ושות', הורוביץ, אבן, אוזן ושות', אפשטיין, רוזנבלום, מעוז (ERM) וברקמן.

לדברי עורכי הדין, "הקריאות שנשמעות לאחרונה בזירה הפוליטית בישראל, לכרסום ערכים אלה, מדאיגות אותנו באופן כן ועמוק. אנו מחויבים לעשות כל שביכולתנו כדי למנוע אפליה מכל סוג שהוא, ובכלל זאת מטעמי גזע, דת, לאום, מין או נטייה מינית".

עוד הוסיפו עורכי הדין כי הם "חרטו על דגלם את ערכי הסובלנות, השוויון וכבוד האדם, כמו גם את התמיכה בעקרונות היסוד של הדמוקרטיה, ובכללם את עיקרון עצמאות הרשות השופטת".

הם הוסיפו כי "אנו מאמינים ומקווים כי ללקוחותינו, כמו גם לחברות ולנותני השירותים עמם אנו מתקשרים, יש ערכי יסוד משותפים, ובאמצעות שיתופי-פעולה ואיחודי כוחות נוכל לעזור ולשמר חברה שוויונית, סובלנית ומכבדת במדינת ישראל". 

משרדים גדולים נוספים, בהם הרצוג וש. הורוביץ, יצאו בהודעה פומבית נגד אפליה על רקע אמונה דתית. עו"ד גיל וייט, השותף המנהל במשרד הרצוג, כתב לעובדים כי "זכותו של כל אדם לחיות את חייו לפי רצונו ואמונותיו ולשוויון מלא ללא קשר לדת, לאום, צבע, מגדר או נטייה מינית". "יחד נתנגד, באופן אישי, לכל אפליה ולכל אמירה או מעשה שמדירים את האחר".