משרד האוצר | בלעדי

שר האוצר מנהל מגעים למינוי שלומי הייזלר לתפקיד המנכ"ל

הייזלר, שמונה ע"י איילת שקד, צפוי לסיים בקרוב את תפקידו במטה התכנון, לאחר כשנה וחצי • לגלובס נודע כי כעת מתקיימים גישושים ראשונים למינויו תחת שר האוצר החדש סמוטריץ'

עו''ד שלומי הייזלר,  יו''ר מטה התכנון / צילום: יח''צ
עו''ד שלומי הייזלר, יו''ר מטה התכנון / צילום: יח''צ

על פי מידע שהגיע לגלובס, מתקיימים בימים האחרונים "גישושים" בעניין מינוי יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר, לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר. הייזלר צפוי לסיים בקרוב את תפקידו במטה התכנון, ולפנותו לנתן אלנתן, מקורבו של שר הפנים אריה דרעי, שתחתיו יפעל המטה מעתה.

"אנחנו תקועים בפקק ויש בכביש מסלול ריק": מירי רגב יוצאת נגד נתיבי התחבורה הציבורית. ומה היא חושבת על המטרו?
היועמ"שית החליטה: יש לבטל מינוי דרעי לשר הפנים | בלעדי

עו"ד הייזלר הוא מינוי של שרת הפנים היוצאת, איילת שקד, ולכן ככל הנראה מצא את דרכו החוצה עם כניסתו של השר דרעי למשרד. שקד הכריזה על מינויו ביוני 2021, והוא אושר בממשלה הקודמת כחודש לאחר מכן, כך שבימים אלו הוא משלים כשנה וחצי בתפקיד. בתקופה זו שימש הייזלר גם כיו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, כיו"ר הוות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) וכיו"ר הוותמ"ל, וכן כממונה על יושבי ראש ועדות התכנון המחוזיות.

לאורך הקדנציה הוביל הייזלר כמה מהלכים מרכזיים (בהם כאלו שהתחילו לפני כניסתו לתפקיד), כולל מינוי מנכ"ל חדש למנהל התכנון, ביטול מוסד הקלות הבנייה, קידום תוכנית המטרו ואישור קו M1 שלה ועוד. לאחרונה פורסמו ביצועי מנהל התכנון תחתיו לשנת 2022, אשר שברו את שיאי כל הזמנים בתכנון - 158 אלף יחידות דיור. אחת מהחלטותיו האחרונות, כיו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, הייתה אישור תקנות "תוכנית לרישוי מהיר", כחלק מקידום החלופה לתמ"א 38, מהלך שהתבצע גם כן בתקופתו.

עו"ד שלומי הייזלר הוא בן 49,, אב לחמישה, ומתגורר בבית שמש. לפני מינויו כראש מטה התכנון הלאומי שימש כראש הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין במשרד המשפטים (רשם הטאבו), ולפני כן כיו"ר ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה. כמו כן היה בעבר חבר בוועדה לתשתיות לאומיות.

מהייזלר לא נמסרה תגובה.