בנק הפועלים משיק קרן הלוואות מסובסדות לעצמאים ועסקים קטנים

לאחר שהקפיא את ריבית הפריים במשכנתאות, הפועלים ינסה להקל על הלקוחות העסקיים והשיק קרן הלוואות בריבית פריים + 1.5%, שנחשבת לנמוכה מהנהוג במגזר העסקי • אילו עסקים זכאים?

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי
דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

על רקע העלאות הריבית האחרונות של בנק ישראל, בנק הפועלים  הודיע הבוקר (ה') על צעד נוסף שנועד להקל על הלקוחות ומשיק קרן הלוואות מסובסדות לעסקים קטנים.  בבנק לא מציינים מה היקף קרן ההלוואות. 

המשכנתה לא תזוז: הפועלים יספוג את עליית הריבית של בנק ישראל
הפועלים מציע הארכת תקופת המשכנתה במסלול הפריים. זה משתלם? 

במסגרת הקרן, יוכלו לקוחות עסקים קטנים (עצמאיים, חברות בע"מ ועוסקים מורשים) עם מחזור פעילות שנתי של עד 25 מיליון שקל, העונים על תנאי הבנק לקבלת הלוואה זו, לקבל הלוואה בסכום של עד 100 אלף שקל לתקופה של עד 60 חודשים (עם גרייס של עד 6 חודשים) בריבית פריים + 1.5% - הנמוכה מהריבית הנהוגה בהלוואות דומות לעסקים קטנים.

קבלת ההלוואה הינה בהתאם לשיקול דעת הבנק והליכי חיתום ומתבצעת באמצעות הגשת בקשה דיגיטלית ייעודית באתר הבנק עד לתאריך 31.3.23, כך צוין בהודעת הבנק. עוד הדגישו כי ההלוואה אינה צמודה וכאמור תישא ריבית שנתית משתנה בשיעור פריים + 1.5%, המהווה ריבית נומינלית שנתית בשיעור של 6.25% וריבית מתואמת שנתית בשיעור של 6.43% (נכון להיום).

המהלך מצטרף לפתרונות נוספים שהבנק הכריז עליהם לאחרונה, למבשל בנובמבר איפשר ללקוחות המעוניינים בכך להאריך את תקופת מסלול הפריים במשכנתה תוך שמירה על יתר תנאי מסלול ההלוואה המקוריים, והשבוע הודיע כי יספוג את עליית הריבית של בנק ישראל (בשיעור של חצי אחוז, שהוכרזה ביום שני הזה) על המשכנתאות במסלול פריים (ללקוחות העומדים בקריטריונים).