בעלת רשת קליניקות לטיפולי עור: "אנשי מקצוע מעלים לאינטרנט תכנים לא מדויקים, התחום פרוץ"

ד"ר להבית אקרמן מגבעת שמואל, נשואה + 4 • מומחית ברפואת עור, בעלת רשת לטיפולים אסתטיים • "על רופא חלים המון נושאי רגולציה ואתיקה משפטית. כך שמצד אחד אני המומחית בתחום, אך מצד שני אני לא מפרסמת כמו חלק מהקליניקות האחרות" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

ד''ר להבית אקרמן, בעלת רשת לטיפולים אסתטיים / צילום: אלון שפרנסקי
ד''ר להבית אקרמן, בעלת רשת לטיפולים אסתטיים / צילום: אלון שפרנסקי

"אחד האתגרים הגדולים שאני מתמודדת איתם הוא עניין השיווק והפרסום", מספרת ד"ר להבית אקרמן. "היום על רופא חלים המון נושאי רגולציה ואתיקה משפטית. אני רואה הרבה קוסמטיקאיות וקליניקות פרטיות שמפרסמות ללא הגבלה, בעוד אני כרופאה מתמודדת עם אתיקה רפואית.

"כך שמצד אחד אני המומחית בתחום העור, שמבחינה מקצועית חזקה יותר עבור המטופל על פני קליניקה פרטית שלא בהכרח מחזיקה במומחים הנכונים, אך מצד שני אני לא מפרסמת באגרסיביות כמו חלק מהקליניקות האחרות".

להבית אף מצביעה על הבעיה ברשתות החברתיות. "יש הרבה אנשי מקצוע המעלים תכנים שלא בהכרח מדויקים ומקצועיים, תמונות של לפני ואחרי, בעוד שלרופא מומחה אסור לעלות דברים כאלה. בנישה הזו משרד הבריאות עוד לא נכנס, התחום הזה נשאר פרוץ".

ד"ר להבית היא מומחית לרפואת עור ואסתטיקה, בעלת רשת קליניקות לטיפולי עור, אנטי אייג'ינג ולייזר, יועצת מדעית למותגי ווישי, אנדימנד ואפיליידי ומנהלת מחלקת עור בכללית. בשלוש הקליניקות שבבעלותה ניתן למצוא מגוון פתרונות טכנולוגיים, לא ניתוחיים, לכל בעיה שקשורה להזדקנות, בעיות עור.

"כשפתחנו את העסק העצמאי לפני 17 שנים לערך, אנשים רבים נהגו לשלם במזומן, אך זיהינו צורך של מטופלים לשלם באשראי ולפרוס לתשלומים. שירות הסליקה לא היה זמין בשוק האסתטיקה והקוסמטיקה בגלל חוסר האמון של הממסד הבנקאי בשוק הזה. אנחנו, בעלי ישי ואני, יזמנו מהלך מול חברת גמא שהסכימה להיות החלוצה בתחום ופתחנו את שוק הסליקה למרפאות הרפואיות בארץ.

"בנוסף, בתחילת דרכי המקצועית הקושי הגדול שעמד בפניי הוא ההשקעה הכספית בכוח אדם ובמיכשור מקצועי, אל מול מעגל לקוחות מצומצם. הדבר הצריך ממני לעבוד בשיתופי פעולה עם קוסמטיקאיות שעבדו עימי בשיטת אחוזי מכירה".

בשנים האחרונות, להבית מסבירה, השוק נהיה צפוף והתחרות התרבתה. "תחרות זה טוב והיא גורמת לנו, נותני השירות, להתאמץ ולצרכנים היא נותנת מבחר גדול ומגוון. אבל חשוב לא להתפשר. כדאי שמקבלי ההחלטות ידאגו שהתחרות תהיה מפוכחת עם כללי בירוקרטיה נוקשים, כי בכל זאת מדובר בתחום רפואי".

לסיכום, להבית משתפת בחלומות שלה להמשך. "אני שואפת להמשיך להביא את החידושים בתחום האתסטיקה, ולהגיע איתם עם קליניקה בחו"ל. כשומרת מסורת אני מרגישה צורך לתת מענה ליהודים בגולה, לנשים בעיקר, שמחפשות אחר אסתטיקה טבעית ואוהבות להשקיע בזה.

"בנוסף, אשמח לפתוח בשנת 2023 קליניקות בדרום ובצפון ולהקל על מטופלות שלי בקיצור זמני הגעה עד למרכז, לקליניקת הדגל שלי בהרצליה פיתוח. הפריפריה מודעת לנושא הרבה יותר מבעבר, אני רוצה לתת את חותמי גם שם".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il