בנק אוף אמריקה: המניות בארה"ב עשויות לצנוח ב-10% לפני שיטפסו חזרה

השנה הקרובה לא תהיה קלה למשקיעים בשל החשש ממיתון, אבל בבנק אוף אמריקה מעריכים כי בקרוב המצב ישתפר • החדשות הרעות: לפני כן, המצב דווקא יחמיר

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen
בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

צוות אסטרטגים בבנק אוף אמריקה, בראשם האסטרטג מייקל הארטנט, פרסם ביום שישי האחרון דוח לפיו המניות בוול סטריט עשויות לצנוח ב-10% מהרמות הנוכחיות שלהן, לפני שיעלו שוב בהמשך השנה, כשהפדרל ריזרב צפוי להציג מדיניות פחות אגרסיבית.

לפי הדוח, הכלכלה האמריקאית תאט ורווחי החברות ייחלשו, אבל יכול להיות שיש אור בקצה המנהרה: "מסחר בעת מיתון דורש סבלנות", כתב הארטנט. לדבריו, הדינמיקה הנוכחית היא "מסחר כואב" - שווקי המניות נמצאים בסיכון להפסדים כבדים עד שהפדרל ריזרב יחליט סוף סוף להוריד את הריבית.

השיפור בפתח?

אסטרטגים משתמשים לעתים במונח "כלכלת זהבה" כדי להתייחס לכלכלה לא חמה מדי ולא קרה מדי, שנמצאת בשיווי משקל וממשיכה בצמיחה מבלי להגיע לאינפלציה. כלכלה כזו היא בדרך כלל אידיאלית עבור נכסי סיכון. ביום חמישי פורסמו בארה"ב נתונים לפיהם שוק העבודה ממשיך להתקדם בזמן שהאינפלציה ממשיכה לרדת - לדברי הארטנט, אין יותר "זהבה" מזה.

עם זאת, בעוד שאנשי בנק אוף אמריקה משדרים אופטימיות, בג'יי.פי מורגן מעריכים כי המצב לא ישתפר בקרוב. ביום חמישי האחרון אמר מנכ"ל ג'יי.פי מורגן, ג'יימי דיימון, כי "רוחות נגדיות" גיאופוליטית ואינפלציונית הן דאגות ממשיות, ו"ייתכן שהן לא ייעלמו".