חילופים בצמרת מנורה מבטחים: המנכ"ל יהודה בן אסאייג ימונה ליו"ר חברת הביטוח, מיכאל קלמן יחליפו

בן אסאייג ביקש לסיים את התפקיד אחרי 5 שנים, במהלכן נצמדה מנורה מבטחים בשוויה לשתי החברות ששלטו עד לא מזמן בענף – כלל ומגדל • קלמן שהוביל את הביטוח הכללי בחברה הוא בנו של יו"ר חברת הביטוח, ארי, שיעזוב את התפקיד ויישאר מנכ"ל חברת האחזקות

יהודה בן אסאייג ומיכאל קלמן / צילום: יעל צור, יח''צ
יהודה בן אסאייג ומיכאל קלמן / צילום: יעל צור, יח''צ

מנכ"ל חדש לחברת הביטוח מנורה מבטחים. דירקטוריון החברה אישר (ג') את מינויו של מיכאל קלמן לתפקיד, הוא יחליף את יהודה בן אסאייג, שהודיע אחרי על רצונו לסיים את כהונתו לאחר חמש שנים. בן אסאייג ימונה לתפקיד יו"ר חברת הביטוח במקום אביו של קלמן, ארי, כשהמינויים מתוכננים ל-1 באפריל 2023.

● השנה הגרועה בגמל ובפנסיה מאז 2008: מי בראש, מי בתחתית

● בזמן שחברות הביטוח המסורתיות מתעצמות, מניות החברות הדיגיטליות צוללות 

חברת הביטוח הינה מתנהלת תחת מנורה מבטחים החזקות  שבשליטת משפחות גריפל וגורביץ' (63.3%). החברה נסחרת כיום בשווי של 4.55 מיליארד שקל, בעקבות קפיצת מדרגה גדולה שעשתה תחת הובלתו של בן אסייאג. כיום שווי השוק שלה כמעט זהה לזה של שתי חברות הביטוח שהיו עד לפני כמה שנים הגדולות בענף - מגדל שנסחרת בשווי של 4.9 מיליארד שקל וכלל שנסחרת סביב 4.66 מיליארד שקל.

על רקע האפשרות של מינוי בנו מיכאל קלמן למנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח, הודיע ארי קלמן , המחזיק ב-2.8% ממניות החברה, על סיום תפקידו כיו"ר מנורה מבטחים ביטוח וחברות בדירקטוריון מנורה מבטחים ביטוח. במנורה הסבירו כי ארי קלמן ימשיך להוביל ולפתח את קבוצת מנורה מבטחים בתפקידו כמנכ"ל מנורה מבטחים החזקות וחבר דירקטוריון של החברות השונות בקבוצה.

מיכאל קלמן (45) מכהן כיום כמשנה למנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח ומנהל אגף הביטוח הכללי (הביטוח האלמנטרי). הוא הצטרף למנורה מבטחים בשנת 2011 והקידם את האגף לביטוח אלמנטרי בחברה למוביל בענף האלמנטרי בכלל ובתחום ביטוחי הרכב בפרט. קלמן מכהן משנת 2018 כיו"ר דירקטוריון הפול - המאגר הישראלי לביטוח רכב שיורי, בו נוטלות חלק כל חברות הביטוח הפועלות בתחום ביטוחי הרכב.

המינויים כפופים לאישור רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון.

קבוצת מנורה מבטחים רשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה רווח כולל של כ-152 מיליון שקל. אמנם מדובר בירידה משמעותית, שהגיעה בעקבות הירידות בשוקי ההון, לעומת רווח של 578 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2021, שנייה רק להפניקס. ברבעון השלישי של השנה עמד הרווח הכולל על 158 מיליון שקלים, הגבוה בענף, כאשר שתי מתחרות גדולות - הראל ומגדל, אף רשמו הפסדים של 249 מיליון שקל ו-144 מיליון שקל, בהתאמה.

ערן גריפל יו"ר מנורה מבטחים החזקות בירך על המינויים: "מנורה מבטחים משכילה להצמיח מתוכה מנהלים מוכשרים אשר זוכים להערכה רבה בענף. אני משוכנע בהצלחתם של מיכאל קלמן כמנכ"ל החברה ושל יהודה בן אסאייג כיו"ר מועצת המנהלים".