עוד קריסה: חברת הקריפטו ג'נסיס הגישה בקשה לפשיטת רגל

חברת הלוואות הקריפטו ג'נסיס, שפיטרה כ-30% מעובדיה לפני מעט יותר משבועיים, הגישה בקשת ענק לפשיטת רגל עם יותר ממאה אלף נושים • בנובמבר האחרון החברה הודיעה על הפסקת מתן הלוואות, לאחר קריסת FTX

מטבעות קריפטו / צילום: Shutterstock
מטבעות קריפטו / צילום: Shutterstock

עוד נפגעת מהצרות בעולם המטבעות הדיגיטליים: חברת הלוואות הקריפטו ג'נסיס הגישה בקשה לחדלות פירעון (Chapter 11) בבבית משפט פדרלי ניו יורק.

החברה רשמה מעל 100 אלף נושים בבקשת ענק לפשיטת רגל, עם נאמנויות שנאות בין סכומים של 1.2 מיליארד דולר ל-11 מיליארד דולר, כך לפי הבקשה. בהצהרתה, ג'נסיס ציינה כי רק עסקי הלוואות הקריפטו נמצאים בצרות וכי החברה תמשיך בעסקי המסחר שלה תחת השם Gensis Global Trading. ברקע, שווי הביטקוין יורד לרמת 20,975 דולר.

פירמה אחת, 520 עורכי דין: המיזוג הגדול ביותר בענף יוצא לדרך 
איך מרצדס כתומה ומסתורית ממחישה את מצבו של שוק הקריפטו? 

בקשת פשיטת הרגל מגיעה בסך הכל מעט יותר משבועיים לאחר שג'נסיס פיטרה כ-30% מעובדיה. לפי הדיווחים אז, החברה ספגה הפסדים כבדים כתוצאה מהלוואות שסיפקה לאלמידה, החברה-האחות של FTX ולקרן הקריפטו הסינגפורית Three Arrows Capital שקרסה בקיץ האחרון. במהלך נובמבר האחרון הודיעה ג'נסיס על עצירת משיכות כספי לקוחות ועל הפסקת מתן הלוואות חדשות בעקבות קריסת בורסת הקריפטו FTX.

בעקבות המהלך, כ-900 מיליון דולר מכספי לקוחות בורסת הקריפטו ג'מיני נותר "כלואים" בג'נסיס. במקביל, בימים האחרונים רשות ניירות הערך האמריקאית האשימה את בורסת הקריפטו במכירת מכשירי השקעה לא רשומים.

ג'נסיס נמצאת בבעלות קונצרן הקריפטו Digital Currency Group, המפעיל גם את חברת ההשקעות Grayscale Investments, אתר CoinDesk, חברת כריית המטבעות Foundry ובורסות הקריפטו Luno.

דראר איסלים, מנכ"ל ג'נסיס, מסר בהצהרה כי "אנחנו מחכים לקידום הדיאלוג שלנו עם DCG והנושים כדי למקסם את הערך ולהביא את האפשרויות הכי טובות לעסק שלנו כדי לצאת בעתיד על הצד הטוב ביותר".