למרות שהפכה לרווחית: גט רושמת ירידה של שליש משוויה

למרות שהפכה לחברה רווחית במונחי EBITDA, שוויה של גט ירד בשליש ביחס לשנה שעברה, והוא עומד כיום על שווי של 256 מיליון דולר • את הנתון חשפה קרן ווסטוק ניו ונצ׳רז VNV השבדית, המחזיקה בכ-49% ממניות החברה הישראלית

אפליקציית Gett / צילום: יח''צ
אפליקציית Gett / צילום: יח''צ

אפליקציית המוניות גט (Gett) רושמת שיא שלילי של השנים האחרונות: למרות שהפכה לחברה רווחית במונחי EBITDA, שוויה ירד בשליש ביחס לשנה שעברה, והוא עומד כיום על שווי של 256 מיליון דולר. את הנתון חשפה קרן ווסטוק ניו ונצ'רז VNV השבדית, המחזיקה בכ-49% ממניות החברה הישראלית. 

ההכנסות מפרסום נחתכו והחטיבות שמפסידות: הסיבות שגוגל מצטרפת לגל פיטורי הענק | ניתוח
ממשרד הפנים לענף הנדל"ן: הג'וב החדש של איילת שקד

בסוף 2021 עוד נחשבה גט לחברה מבטיחה שעתידה לצאת למיזוג סאפק והפעילה פעילות ענפה ברוסיה. אלא שלאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה נאלצה החברה, שהחזיקה גם במשקיעים מרוסיה, לבטל את ההנפקה ולעבור מספר שינויים ארגוניים. המנכ״ל והמייסד דייב וייסר עזב את החברה, הישראלי מארק און הפך לאחד מחברי ההנהלה הגלובלית, והחברה ויתרה על מספר פעילויות בתחום המשלוחים על-מנת להתקרב לרווחיות.

"לאחר שינוי מבני ורבעון רביעי חזק, גט צומחת בישראל ב-30% מדי שנה ומספקת תשואה נאה גם בבריטניה״, נכתב בדיווח. על-פי הדיווח, נראה כי הפעילות המרכזית של החברה היא, כידוע, בישראל, וכי החברה גם משרתת מוניות שחורות באנגליה, כאשר לחברה אין פעילות בניו יורק, למרות רכישה שביצעה בה בעבר: זו של אפליקציית המוניות ג'ונו של טלמון מרקו.

על-פי הדיווח, השינוי המבני בחברה הסתיים ברבעון השלישי ב-2022 ונגמר בחיסול חובותיה, הפיכתה לרווחית במונחי EBITDA (רווח ללא פחות ומסים) ובהשתלטות של VNV על נתחים נוספים בחברה, ככל הנראה על חשבון בעלי מניות קודמים שמקורם מרוסיה.

על-פי מאגר PitchBook, החברה גייסה ב-2019 סכום של 200 מיליון דולר בעירוב של מזומן וחוב, בהובלת פולקסווגן ובהשתתפות אקסס, קראוס ופלקון, לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר. בשנת 2016 החברה גייסה 300 מיליון דולר מפולקסווגן לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר.