מעצבת הפנים שמתמחה בפרויקטי יוקרה: "קשה לעמוד בתקציב שנקבע מראש, והלקוחות צריכים לקחת זאת בחשבון"

צביה קזיוף, בת 53 מתל אביב, נשואה + 2 • בעלת משרד לעיצוב פנים • "אני מאמינה בלשמר את הצוות, וכך אפשר להוסיף או לדלל שעות, בהתייחס להיקפי העבודה. אני רואה בעובדים כשותפים לדרך ומשקיעה בהם המון שעות לימוד" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

צביה קזיוף, בעלת משרד לעיצוב פנים / צילום: יהודית מג׳ר
צביה קזיוף, בעלת משרד לעיצוב פנים / צילום: יהודית מג׳ר

"בתחום כמו שלנו יש לא מעט אתגרים", מספרת צביה קזיוף, בעלת משרד לעיצוב פנים. "קודם כל, האוויר למעלה דליל, לא כולם מפרגנים, ואני יכולה להבין את זה. מעבר לכך, אחד מתפקידיו של מעצב הוא גם לגשר בין לקוחות לספקים ובינם לבין עצמם. בשנים האחרונות אנו חווים בעיות ועיכובים של משלוחים מחו"ל וזה משהו שחשוב לשקף ללקוחות ולהניע אותם לפעולה, כדי שלא ייווצר צוואר בקבוק שיתקע פרויקט. עליי לאסוף מכולם מידע ולדאוג שהכל בתנועה, כמו לנצח על תזמורת".

עוד מסבירה קזיוף: "המחירים עלו בעשרות אחוזים בשל עלויות הובלה והמלחמה באוקראינה החמירה את המצב, מה שמקשה לעמוד בתקציב שנקבע מראש, והלקוחות צריכים לקחת את זה בחשבון. בשל אותן העלויות, ישנם לקוחות שמעדיפים לשפץ רק חלקים מהבית, אבל אין דבר כזה חצי הריון, ואני מוותרת על פרויקטים כאלה".

קזיוף הגיעה לתחום אחרי שנים במשרד ראש הממשלה: "למדתי יחסים בינלאומיים באונ' העברית ובהמשך כיהנתי כראש דסק בלטיקה ובלרוסיה. התפקיד היה מרתק ומאתגר, כעובדת מדינה התנאים מצוינים, אבל הרגשתי שהתחום פחות תואם את האישיות שלי. דגדג לי לפנות לתחום יצירתי. ובהזדמנות הראשונה פרשתי ופניתי ללימודי עיצוב פנים. כיום, 20 שנה אחרי, אני בעלת משרד שמתמחה בפרט בפרויקטי יוקרה", היא מסבירה.

"את פרויקט השיפוץ הראשון שלי עשיתי כבר במהלך הלימודים בשיתוף המרצה שלי לשרטוט דאז, ועד היום היא מלווה אותי בפרויקטים. כעצמאית, תחילת הדרך הייתה מאתגרת: מהר מאוד נשאבתי לעבודה, הוצפתי בהמון פרויקטים, אך חששתי לפתוח משרד מחוץ לבית כשאני מגדלת שני קטנטנים ובעלי גם הוא עצמאי. האטתי את הקצב וכשבני הצעיר עלה לחטיבת ביניים, שכרתי משרד ביפו והרשתי לעצמי לעשות את האקזיט, תרתי-משמע".

"אני מאמינה בלשמר את הצוות, וכך אני יכולה להוסיף או לדלל שעות, בהתייחס להיקפי העבודה בכל רגע נתון. מה גם שהיום מאוד מורכב למצוא כוח-אדם איכותי בענף העיצוב, מאחר ואני רואה בעובדים כשותפים לדרך, ואני משקיעה בהם המון שעות לימוד בשטח ובמשרד", כך לדבריה. "אני מרגישה שלאורך השנים עברתי אבולוציה של ממש - לא זכיתי בכוכב נולד, ההצלחה לא הגיעה ברגע והיא תוצר של עבודה קשה בשלל נדבכים. לקח זמן עד שהאלפיון העליון גילה אותי ושכר את שירותיי. עברתי דרך וטוב שכך. כמו כל בעלת עסק מתחילה, שרוצה להתבסס בתחום, גם אני נטיתי לבקש שכר-טרחה נמוך אבל כדי לייצר פרויקטים ברמה עילאית נדרשים תקציבים ובאופן טבעי אלה שעומדים להשקיע הון בביתם החדש מעדיפים, ובצדק, לשכור את שירותיו של איש מקצוע ששוחה בתחום וכדי להגיע למקום הזה אתה צריך לעבור כברת דרך ולהוכיח את עצמך. אני מתמודדת עם פרויקטים שברור לי שאוכל לספק ללקוחות את התוצאה הראויה". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il