מה יעשה המיליארדר גאוטם אדאני, שמחזיק בנמל חיפה, בביקור בישראל?

המיליארדר ההודי גאוטם אדאני מגיע לישראל, לטקס העברת הבעלות על נמל חיפה לקבוצה שהקים יחד עם חברת גדות הישראלית • עם מי הוא צפוי להיפגש?

גאוטם אדאני, האיש העשיר באסיה / צילום: Associated Press, Ajit Solanki
גאוטם אדאני, האיש העשיר באסיה / צילום: Associated Press, Ajit Solanki

המיליארדר ההודי גאוטם אדאני הגיע אתמול (ב') לישראל, לטקס העברת הבעלות על נמל חיפה לקבוצה שהקים יחד עם חברת גדות הישראלית. הביקור של אדאני יהיה קצר במיוחד, ויימשך כיממה. הוא יכלול פגישה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סיור בנמל, וביקור בבית העלמין הצבאי ההודי בחיפה בליווי ראש העיר עינת קליש-רותם. אדאני ילון לילה אחד בעיר, אך כבר היום בערב יעזוב את ישראל.

חדשות טובות לכלכלה העולמית: קרן המטבע מעלה את תחזית הצמיחה על רקע התקררות האינפלציה
הרוכש של קרקעות הכנסייה בירושלים: "הדיירים יכולים להכפיל את שווי הדירות פי 2 ואפילו יותר" | ראיון בלעדי

נזכיר כי בתחילת החודש החליטה המדינה למכור את הנמל לאדאני ולשותפיו הישראלים תמורת כ־3.9 מיליארד שקל - לאחר מכרז שבו ההצעה הבאה בתור הייתה נמוכה ביותר ממיליארד שקל. העסקה תאפשר להקצות סכום מהותי לשדרוג תשתיות הנמל.

בשבוע שעבר האשימה חברת ההשקעות האמריקאית הינדנבורג ריסרץ' את קבוצת אדאני בהונאה חשבונאית ומניפולציה במניות. בתגובה, המניות של שבע החברות בקבוצה צנחו, ומחקו במצטבר כ־47 מיליארד דולר בשווי השוק שלהן. אדאני עצמו איבד בעקבות זאת 22.5 מיליארד דולר ביום אחד.

לפי פרסומים, בקבוצת אדאני הכינו בתגובה מסמך בן כ־400 עמודים, ובו הם טוענים כי הדיווח של הינדנבורג היה "מתקפה מחושבת על הודו", שנועדה לכאורה לייצר רווחים לשורטיסטים "באמצעים פסולים", מבלי להציג ראיות. בהינדבורג אמרו בתגובה כי החברה לא ענתה על 62 שאלות מתוך 88 שהוצגו לה בעת עריכת הדוח.