הצוללת | פודקאסט

לידתה של חוקה או סוף החזון הציוני? ד"ר מיכה גודמן על המהפכה המשפטית

ד"ר מיכה גודמן, מהוגי הדעות המשפיעים בישראל, מגיע לפודקאסט "הצוללת" לשיחה נרחבת על המהפכה המשפטית, מורשת נתניהו, והמאבק בין הזרמים המשיחיים והשמרנים בממשלה • גודמן משוכנע שרפורמת לוין מפרה את המתח החיוני לדמוקרטיה ומסביר מדוע אנחנו ניצבים לפני משבר חוקתי, או ערב כינון חוקה היסטורית • האזינו

פודקאסט הצוללת של גלובס - לעומק הסיפורים הכלכליים-חברתיים
פודקאסט הצוללת של גלובס - לעומק הסיפורים הכלכליים-חברתיים

"אני יכול לשער שהרגע שבו יש משבר חוקתי, זה רגע שהצד השני שלו הוא כאוס. תמיד כשישראלים ניסו לדמיין איך ייראה הסוף של הפרויקט הציוני, הם חשבו על איראן. לא חשבנו על סנריו של משבר חוקתי", זו אחת האפשרויות שד"ר מיכה גודמן רואה לנגד עיניו נוכח המשבר שפרץ סביב הרפורמה המשפטית, בהובלתם של ראש הממשלה נתניהו ושר המשפטים לוין. 

אך יש גם עוד אפשרות, אופטימית יותר, מבחינתו של גודמן: כינונה של חוקה. לדבריו, "כל עוד אין לנו חוקה, אפשר לומר שישראל אעוד לא קמה, היא בתהליכי הקמה. כמו עוגה שעדיין בתנור". 

ד"ר מיכה גודמן הוא אחד מסופרי העיון וההוגים המשפיעים בישראל. הוא חיבר בין היתר ספרים על הרמב"ם, על דתיות וחילניות בישראל, על הסכסוך הישראלי פלסטיני, וגם על היחסים בין האדם לטכנולוגיה. הספרים שלו, והרעיונות שלו, הביאו את גודמן בשנים האחרונות לדיאלוג, פרטי או על הבמה, עם דמויות מהצמרת המדינית והביטחונית של ישראל: מנפתלי בנט, דרך יאיר לפיד, ועד לבנימין נתניהו.

השבוע הוא מתארח בפודקאסט "הצוללת" ופורש את משנתו ביחס למהפכה המשפטית.