סודאן צפויה להצטרף בימים הקרובים להסכמי אברהם

לגלובס נודע כי במסגרת מגעים תכופים עם סודאן בשבועות האחרונים ובעיקר בשבוע האחרון, צפויה להתקיים בקרוב חתימה רשמית והמדינה האפריקאית תצטרף באופן מלא להסכמי אברהם

שליט סודן, עבד אל פתח אל בורהאן / צילום: Associated Press, Aron Ranen
שליט סודן, עבד אל פתח אל בורהאן / צילום: Associated Press, Aron Ranen

סודאן צפויה להצטרף בימים הקרובים לחותמות על הסכמי אברהם. לגלובס נודע כי במסגרת מגעים תכופים בשבועות האחרונים ובעיקר בשבוע האחרון, צפויה להתקיים חתימה רשמית והמדינה המוסלמית-אפריקאית תצטרף באופן מלא להסכמים. 

זו התוכנית של משרד הפנים לטיפול במשבר הדרכונים 

לפני שנתיים במסגרת מהלך הסכמי אברהם אמורה הייתה סודאן להיות המדינה הרביעית לאחר האמירויות, בחריין ומרוקו, אך ההתנגדות של הממשלה בראשות עבדאללה חמדוק למהלך של הנשיא אל בורהאן, יצרה משבר פוליטי שהסתיים רק לאחר מעין הפיכה צבאית ונטילת שלטון מלאה של בורהאן.

בעקבות מגעים בדרגים הגבוהים ביותר ובשיתוף הממשל האמריקאי, בסודאן נרשמה בשבועות האחרונים פריצת דרך, והיא צפויה כאמור לחתום רשמית. בביקורו של שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן השבוע חלק מהשיחות עסקו בכך, ואנשי משרד ראש הממשלה ומשרד החוץ החלו להכין את הקרקע לחתימה.

סודאן הסכימה להצטרף להסכמי אברהם, לאחר שהובטח לה כי תוצא מרשימת המדינות תומכות הטרור, ויבוטלו עיצומים כלכליים נגדה. כן הובטח לה כי תקבל הלוואות ומענקים לשיקום כלכלתה.