רווח חריג לנתנאל גרופ מפרויקט בעיר ביתר עילית: 180 מיליון שקל

תמכור 50% מפרויקט להקמת מאות יחידות דיור בתמורה לכ-225 מיליון שקל • המניה מזנקת ב-18%

פרויקט של נתנאל גרופ בחולון / הדמיה: מצגת החברה
פרויקט של נתנאל גרופ בחולון / הדמיה: מצגת החברה

חברת הנדל"ן נתנאל גרופ צפויה לרווח חריג בהיקפו מהכנסת שותפים לפרויקט שלה בעיר החרדית ביתר עילית. החברה, העוסקת בייזום הקמה ושיווק פרויקטים למגורים ומסחר מדווחת כי שני אנשי עסקים ירכשו ממנה בחלקים שווים 50% מפרויקט להקמת מאות יחידות דיור בתמורה לכ-225 מיליון שקל, המשקפים לושווי כולל של 450 מיליון שקל.

במעמד החתימה שולמה לנתנאל גרופ מקדמה בסך של כ-35 מיליון שקל, ובמסגרת ההסכם תקבל החברה החזר יחסי של הוצאות הייזום והפיתוח שהושקעו בפרויקט, בסך של כ-15 מיליון שקל. שאר הסכומים יועברו לקופת נתנאל בחודשים הקרובים, בהתאם להתממשות התנאים המתלים שנקבעו בהסכם.

מניית נתנאל גרופ  מזנקת בכ-18% במחזור גבוה בתגובה להודעה. עם זאת, בשנה האחרונה רשמה המניה ירידה של 28% (כולל העלייה היום) ושוויה של החברה הגיע ל-315 מיליון שקל. על הזכייה בפרויקט דיווחה נתנאל בנובמבר 2020. אז הודיעה החברה כי זכתה במכרז של מינהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון להקמת שכונת מגורים חדשה בעיר ביתר עילית, וזאת לאחר שהצעתה, בגובה של כ-75 מיליון שקל, נבחרה להצעה הזוכה.

ביתר עילית היא עיר המאופיינת באוכלוסייה חרדית וממוקמת כ-8 ק"מ דרום-מערבית לירושלים. השכונה החדשה תוקם בעיר, בשטח המכונה 'גבעה ג'. לדברי החברה התב"ע בשטח צפויה לאפשר הקמת 780 יחידות דיור, וכ-5,000 מ"ר של שטחי מסחר. השכונה תאופיין בבנייה רוויה נמוכה ותכלול כ-50 בניינים, הכוללים תמהיל מגוון של דירות בגדלים שונים, לרבות דירות פנטהאוז ודירות גן. להערכת נתנאל מכירת עיקר יחידות הדיור בפרויקט צפויה להתבצע לפי מחיר של כ-22 אלף שקל למ"ר, כך שסך תמורת מכירת הדירות בפרויקט נאמדת בכ-1.5 מיליארד שקל.

נתנאל גרופ מעורבת כיום בהקמת כ-1,800 יחידות דיור ברחבי הארץ, ובין השאר היא מקדמת 25 פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, הנמצאים בשלבים שונים. כמו-כן לחברה נכסים המושכרים למטרות מסחר ותעסוקה.

אריה נתנאל, יו"ר החברה, ציין כי "אנו שמחים על חתימת העסקה להכנסת השותפים לפרויקט ביתר עילית, מפרויקטי הדגל של נתנאל גרופ, אשר מציפה ערך משמעותי כבר בשלב הנוכחי, לפני התחלת העבודות בשטח. אנו צפויים להתחיל בשנה זו בהקמת הפרויקט, הכולל עירוב שימושים והקמת מבני מגורים לצד בניית שטחי מסחר, בדומה לפרויקטים אותם ביצענו בעבר בערים אחרות בישראל. אנו ממשיכים בתנופת העשייה, וממשיכים לבחון כל העת ביצוע עסקאות חדשות אשר יציפו ערך נוסף לבעלי המניות שלנו".