מניית אנבידיה מזנקת ומשלימה עלייה של יותר מ-100% בתוך 4 חודשים. מה הלהיב את המשקיעים?

ענקית השבבים פירסמה דוחות אמש לאחר המסחר, וכעת מזנקת ביותר מ-13% בוול סטריט • מאז השפל של נובמבר יותר מהכפילה את שוויה • שוק המחשבים האישיים בירידה, אבל הכניסה של אנבידיה לשוק ה-AI הלוהט עודדה את המשקיעים

אנבידיה / צילום: Shutterstock, Michael Vi
אנבידיה / צילום: Shutterstock, Michael Vi

ענקית השבבים אנבידיה  פתחה את המסחר היום (ה') עם קפיצה משמעותית של 13%, לאחר שפרסמה אמש את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הרביעי של השנה (שהסתיים בסוף ינואר) - העלייה היומית הגבוהה ביותר שלה מאז נובמבר האחרון.

באותו נובמבר הגיעה אנבידיה לשפל במחיר המניה, 112 דולר, וכעת המחיר עומד על כ-235 דולרים למניה, עלייה של כ-110%. המשקיעים מביעים עניין רב במניה ורואים בה כחברה יציבה בתחום, בעיקר בשל התחזיות של החברה לרבעון הקרוב, לפיהן תרשום במהלכו מכירות של 6.5 מיליארד דולר - מעל  צפי האנליסטים.

כמו כן, אנבידיה דיווחה על הכנסות של 6.05 מיליארד דולר ורווח מתואם של 88 סנט למניה, מעל תחזיות האנליסטים בשני המקרים, מה שהמשקיעים מעריכים במיוחד ברקע הביקוש האיטי לשבבי מחשבים אישיים ולפגיעה בשוק בתקופה האחרונה.

עסקי הגיימינג של החברה תלויים במיוחד בתעשיית המחשבים האישיים שכאמור ירדה, והחברה דיווחה על הכנסות של 1.83 מיליארד דולר ברבעון האחרון במגזר הזה. גם במקרה הזה עקפה את התחזיות, שעמדו על 1.6 מיליארד דולר.

בין הסיבות המרכזיות שהמשקיעים מביעים עניין באנבידיה אפשר לציין את השימוש במעבדיה בתחום הבינה המלאכותית, שצבר תאוצה בתקופה האחרונה. משקיעים רוצים להיות מעורבים בשימושים טרנדיים כמו זה, ומעבדי ה-GPU של אנבידיה הצליחו לספק פיתרון טוב לעיבוד כוח גרפי. השבבים שלה יכולים לעבד כמויות אדירות של נתונים ולאמן תוכנות לקבל החלטות. במילים אחרות - חברות יצטרכו מעבדים חזקים יותר אם ישלבו מנועי בינה מלאכותית, מה שיגדיל את ההזמנות למוצרי החברה.

בבלומברג פורסם כי קרוב ל-20 אנליסטים העלו את מחיר היעד של המניה, ובבנק ההשקעות גולדמן זאקס שידרגו אותה להמלצת "קנייה" בעקבות הדוחות החזקים והתחזית האופטימית.

יחד עם זאת, ההכנסות של החברה בתחום הדאטה סנטרים, הסקטור שכולל בתוכו את שימושי הבינה המלאכותית, צמחו ב-11% ל-3.62 מיליארד דולר, פחות מהתחזית הממוצעת של 3.86 מיליארד דולר.

במקביל לפרסום הדוחות אנבידיה הכריזה גם על שירות ענן AI משלה: החברה משתפת פעולה עם מיקרוסופט, אורקל וגוגל כדי לאפשר להשתמש ב-Nvidia GTX כדי לבצע עיבוד AI באמצעות הדפדפן. הפלטפורמה החדשה אמורה לספק מענה לחברות שאין להן את המומחיות הטכנית בנושא.