ירידה לצורך עלייה: אילון מאסק חוזר להיות האיש העשיר בעולם

מאסק, מנכ"ל טסלה וטוויטר, החזיר לעצמו את התואר האיש העשיר בעולם - כך עפ"י נתוני בלומברג • טסלה, שצנחה בשנה שעברה על רקע רכישת טוויטר, כמעט הכפילה את שוויה בתוך חודשיים • מאסק הדיח מהמקום הראשון את ברנאר ארנו, מנכ"ל מותג היוקרה הצרפתי LVMH

אילון מאסק, האיש העשיר בעולם / צילום: Associated Press, Benjamin Fanjoy
אילון מאסק, האיש העשיר בעולם / צילום: Associated Press, Benjamin Fanjoy

אילון מאסק מנכ"ל טסלה וטוויטר, החזיר לעצמו את התואר האיש העשיר בעולם - כך על-פי נתוני בלומברג. רק בדצמבר האחרון הודח מאסק מהמקום הראשון על-ידי ברנאר ארנו, מנכ"ל מותג היוקרה הצרפתי LVMH , והשתלב במקום השני ברשימה. 

כעת, על-פי בלומברג, דווח כי עלייתה של מניית טסלה  אתמול (ב') מחזירה את מאסק לראש מדד המיליארדרים.

אחרי שיותר מחצי מהעובדים עזבו: גל פיטורים נוסף בטוויטר
מניית טסלה מזנקת, והחששות מהתסריט הגרוע ביותר מתפוגגים

שווי הונו של מאסק (על הנייר) עמד אתמול לאחר סגירת השווקים על כ-187.1 מיליארד דולר, בעוד הונו של ארנו נאמד בכ-185.3 מיליארד דולר.

מניית טסלה ירדה בצורה חדה במהלך השנה שעברה בעקבות רכישת טוויטר והצרות שהביא איתו מאסק, יחד עם הירידות הרחבות בשוק הטכנולוגי, אך מאז תחילת 2023 המניות של יצרנית הרכב החשמלי זינקו בחזרה.

הונו של מאסק התאושש בזכות עלייה של יותר מ-90% במחיר המניה של טסלה מתחילת השנה, מ-108 דולר ל-207 דולר אמש, ועלייה של כ-100% מאז השפל התוך-יומי של המניה ב-6 בינואר. זאת, בין השאר, עם חזרת המשקיעים להשקיע במניות צמיחה על רקע האטת העלאות הריבית של הפדרל ריזרב. כמו כן, טסלה נהנתה מביקוש רב יותר לרכבים החשמליים שלה לאחר הורדת המחירים בחלק מהדגמים.

בסוף השנה שעברה הפך מאסק לאדם הראשון בהיסטוריה שהצליח להפסיד 200 מיליארד דולר - לאחר ששוויו הנקי ירד מכ-340 מיליארד דולר בנובמבר 2021 לכ-137 מיליארד דולר בדצמבר 2022.

לכן, על אף שמאסק קיבל חזרה את התואר "האיש העשיר בעולם", הוא עדיין מחזיק גם בתואר האדם שאיבד את ההון הגדול ביותר בהיסטוריה