אירופה מתחמשת: שלושה חוזים חדשים לאלביט מערכות ב-1.4 מיליארד שקל במדינות נאט"ו

שניים מהחוזים החדשים של אלביט מערכות הם למדינה אירופאית בברית נאט"ו ששמה לא פורסם, בהיקף של 252 מיליון דולר, והשלישי לרומניה • מניית החברה עולה בבורסה בת"א

מערכת משגרי רקטות ארטילריות מסוג PULS / צילום: אלביט מערכות
מערכת משגרי רקטות ארטילריות מסוג PULS / צילום: אלביט מערכות

קצב ההתחמשות המואץ של מדינות אירופה החברות בנאט"ו עולה מדרגה. אלביט מערכות מודיעה היום (ה') על שלושה חוזים חדשים, שניים מהם למדינת אירופאית בארגון נאט"ו ששמה לא פורסם, והשלישי לרומניה, שחברה גם היא בברית. ההיקף הכספי הכולל של החוזים נאמד ב-375 מיליון דולר, או כ-1.35 מיליארד שקל לפי ערכו של הדולר כיום. מניית החברה  מגיבה בחיוב להודעה ומטפסת בכ-1% בבורסה, למחיר המגלם לה שווי שוק של 27 מיליארד שקל, החברה ה-8 הכי גדולה בת"א.

●  יבוטל הקיצוץ בפנסיה שנחשף בגלובס | בלעדי 
ההיסטוריה מלמדת: האם זה הזמן המתאים לרכוש אג"ח 

שני חוזים למדינה ששמה לא פורסם הם בהיקף של 252 מיליון דולר. במסגרת החוזה הראשון תספק אלביט מערכות מערך ארטילרי גדודי של ATMOS (מערכת הוביצר רכובה אוטונומית) בסכום של 119 מיליון דולר. המערך כולל תותח הוביצר בקליבר 155/52 מ"מ הנישא על משאית. החוזה יסופק במהלך השנתיים הקרובות. במסגרת החוזה השני תספק החברה, שתי סוללות של מערכות משגרי רקטות ארטילריות מסוג PULS, כולל חבילת רקטות וטילים. היקפו הכספי עומד על 133 מיליון דולר, ו החוזה יבוצע במהלך שלוש השנים הקרובות.

מערכת הארטילריה המודולרית ATMOS כולל תותח הוביצר המסוגל לירות את כל הפגזים והקליעים בעלי אישור נאט"ו 155 מ"מ, בעל טווח אפקטיבי של למעלה מ-40 ק"מ עם קליעים סטנדרטיים ובנוסף מציע טווח מורחב עם קליעים בעזרת רקטות ( RAP). ה-ATMOS מתוכנן לשיגור ותפעול מהיר ומאפשר לספק תמיכה ארטילרית למגוון רחב של משימות.

בצלאל מכליס, מנכ''ל אלביט מערכות / צילום: אסף שילה ישראל סאן
 בצלאל מכליס, מנכ''ל אלביט מערכות / צילום: אסף שילה ישראל סאן

משגרי ה-PULS של אלביט מערכות תומכים בירי רקטות מעופפות חופשיות וכן טילים מונחים מדויקים בטווח של 12 ק"מ ועד 300 ק"מ. משגר ה-PULS ניתן להתאמה מלאה לפלטפורמות קיימות עם גלגלים ונגררים, מה שמאפשר הפחתה משמעותית בעלויות התחזוקה וההדרכה.

חוזה המשך בשווי 120 מיליון דולר ברומניה

עבור הצבא הרומני תספק אלביט מערכות, באמצעות חברת הבת שלה במדינה, חוזה המשך בשווי 120 מיליון דולר מחברת ג'נרל דיינמיקס יורופיאן סיסטמס (GDELS) לאספקת צריחים בלתי מאוישים, עמדות נשק לשליטה מרחוק (RCWS) ומערכות מרגמה לנגמ"ש מסוג 'פיראנה 5'. העבודה תתבצע ברומניה במשך שלוש שנים.

תחת חוזה ההמשך, אלביט מערכות תספק צריחי UT30 MK2, עמדות נשק לשליטה מרחוק, ומערכות מרגמה מסוג חנית, אשר ישולבו באופן מלא בנגמ"ש 'פיראנה 5' של GDELS . מערכת ה-UT30 MK2 של אלביט מערכות הינה צריח 30 מ"מ, קל ובלתי מאויש, בו מוטמעות מערכות נשק, מערכות בקרת אש, חיישנים ומערכת תצוגה לשיפור אפקטיביות הלחימה, מודעות סביבתית ויכולת הרכשת מטרות.