"המהפכה האנרגטית תלווה אותנו בעשרות השנים הקרובות"

כך אמר יקי נוימן, מנכ"ל קבוצת דוראל, בכנס הצערים המבטיחים של גלובס שנערך בפעם ה-17 בשבוע שעבר • רועי פורמן, מנכ"ל דוראל־טק ונצ'רס, נבחר לרשימת המבטיחים של גלובס: "נחשפתי למשבר האקלים ואתגרי האנרגיה, והיה לי ברור שהעבודה הבאה שלי לא כתובה באף ג'וב דסטריפשן כזה או אחר"

יקי נוימן מנכ''ל קבוצת דוראל ורועי פורמן מנכ''ל דוראל־טק / צילום: שלומי יוסף
יקי נוימן מנכ''ל קבוצת דוראל ורועי פורמן מנכ''ל דוראל־טק / צילום: שלומי יוסף

"העולם עובר לאנרגיה נקייה", קבע יקי נוימן, מנכ"ל קבוצת דוראל בראיון עם כתבת גלובס הילה ויסברג, במסגרת כנס המבטיחים של גלובס.

"המהפכה האנרגטית תלווה אותנו בעשרות השנים הקרובות, והחברה שלנו לוקחת בה חלק. ממשלת ישראל קיבלה החלטה להגיע ליעד המאתגר של 30% אנרגיה מתחדשת עד 2030. אנחנו עושים אנרגיה מתחדשת כבר כמה שנים והגענו רק ל־10%. כחלק מתפיסת העולם שלנו, חדשנות טכנולוגית זו דרך ברורה כדי לעמוד ביעדים".

הכירו את נבחרת המנהיגות המבטיחה של גלובס לשנת 2023
אלונה בר און: "מאמינה בהידברות ובפשרה, המשותף שלנו גדול כל כך מהמפריד" 

נוימן מספר כי רועי פורמן, מנכ"ל דוראל־טק ונצ'רס, שנבחר לרשימת המבטיחים של גלובס, הצטרף לחברה לפני שלוש שנים, בהן חיזק את הפיתוח והזהות העסקי שלה. פורמן הפך את המאבק במשבר האקלים לביזנס - ולמעשה הוא עומד בראש קרן הון סיכון פנים תאגידית שמשתפת פעולה עם האקדמיה ומשקיעה בסטארט־אפים בתחום בכל העולם.

"היה לו ניצוץ וראו את זה בעיניים שלו כבר כשהגיע לראיונות הראשונים", נוימן מתאר. פורמן מסביר שלמרות שלא הייתה לו היכרות עם התחום, הוא ידע שהוא רוצה לעשות טוב. "נחשפתי למשבר האקלים ואתגרי האנרגיה, והיה לי ברור שהעבודה הבאה שלי לא כתובה באף ג'וב דסטריפשן כזה או אחר".

מחפשים את המצטיינים והמבריקים

נוימן המשיך והסביר שבקבוצה הם מחפשים את המצטיינים והמבריקים, ולא בהכרח את האנשים שבפרופיל שלהם יש את הניסיון לתפקיד המבוקש. הוא מאמין שהדנ"א והרוח הארגונית שלהם תוביל אותם למקום הנכון. פורמן מציין: "כשעשיתי את המחקר על החברה גיליתי שהמנכ"ל, יקי, התחיל שם כמהנדס הראשון. הבנתי שזה סיגנל על אופי החברה".

כחברה גלובלית שעובדת מול משקיעים ושותפים עסקיים, האם שמעתם משהו מהסביבה בהקשרי המחאה בישראל?
פורמן: "אין ספק שבתחושה האישית אני מרגיש חצוי, המציאות מאוד מורכבת. כמעט כל שיחה מתחילה ב־10 דקות עדכונים על מה המצב בישראל עם המשקיעים פיננסיים, מי נגד מי. כן הצלחנו למשוך משקיעים מהעולם בשבועיים האחרונים". לדבריו, לא ראו עדיין משקיעים שנסוגו.

נוימן: "ביחס למשקיעים הישראלים, כולם דרוכים, רואים שזה משפיע על השוק. ברמה הבינלאומית יש לנו הרבה פעילות באירופה, אז חזרתי משוויץ לפני עשרה ימים. שוחחתי שם עם הרבה בנקאים, הרבה מהם יהודים. כואב ועצוב להם. הם חשים בדיסוננס, מבחינת כסף שנכנס מישראלים ומגיע אליהם. מהצד השני, בערך כל שבת בציריך ובז'נבה מתכנסת מחאה. נקווה שהכסף יישאר כאן ונראה ימים טובים יותר".

 גילוי מלא: האירוע בשיתוף צ'ק פוינט, דליוט, ארמיס ותנובה.