פריים אנרג'י מוכרת חצי פרויקט סולארי והאג"ח שלה מזנקות

מניית חברת האנרגיה המתחדשת של ירון קיקוז קרסה ב־85% בשנה האחרונה • האג"ח שלה נסחרות בתשואת זבל דו ספרתית

ירון קיקוז, בעלים ומנכ''ל פריים אנרג'י / צילום: שחר גל
ירון קיקוז, בעלים ומנכ''ל פריים אנרג'י / צילום: שחר גל

חדשות חיוביות לחברת האנרגיה המתחדשת, פריים אנרג'י, הזניקו את מחיר האג"ח שלה, הנסחרת בתשואה דו ספרתית. החברה חתמה על מזכר הבנות עם צד ג' למכירת מחצית הזכויות בפרויקט פוטו־וולטאי הממוקם בסמוך למושב תלמים. שווי הפרויקט כולו בעסקה נקבע על 75 מיליון שקל.

מניית החברה, שצללה ב־85% בשנה האחרונה, הגיבה בחיוב לדיווח ומשקפת לפריים אנרג'י  שווי שוק של 50 מיליון שקל. עיקר העניין התרכז באג"ח מסדרה ב' של החברה, שממנה נותרו לפירעון 55 מיליון שקל, הנסחרת בתשואת זבל דו־ספרתית שעמדה בתחילת השבוע על 43%. לאחר הדיווח זינק מחיר האיגרת ביום ג' ב־26%, מה שהוריד את התשואה לפדיון אל מתחת ל־28%.

לחברה גם סדרת אג"ח להמרה (א') שמחירה זינק ב־15% בבורסה, והתשואה לפדיון צנחה מרמה של מעל ל־40% בתחילת החודש, ל־30%. מסדרה זו נותרו לפירעון 79 מיליון שקל.

פריים אנרג'י פועלת בתחום האנרגיות המתחדשות בישראל, ומקימה מערכות לייצור חשמל ממקורות אנרגיה סולארית בטכנולוגיה פוטו־וולטאית. בעל השליטה בחברה הוא ירון קיקוז (66.5%) המשמש גם כמנכ"ל.

פרויקט תלמים, שאת מחציתו מתכננת החברה למכור, הוא פרויקט פוטו־וולטאי בהיקף של 14 מגוואט. ככל שתושלם העסקה, תמשיך פריים אנרג'י לתפעל את הפרויקט בתמורה לדמי ניהול שייקבעו בהסכם בין הצדדים.

בנוסף, תשלים את הקמת הפרויקט על חשבונה עד לחיבורו המלא לרשת החשמל. בחברה ציינו כי הקמת הפרויקט מומנה ממקורותיה שלה, ללא מימון בנקאי או אחר, והצדדים צפויים לממן את הפרויקט בחוב בכיר לאחר השלמת העסקה.

במסגרת מזכר ההבנות סוכמו מנגנוני התאמה לשווי הפרויקט בהתאם למועד השלמת הפרויקט וחיבורו לרשת, ולהיקף ייצור החשמל במשך 3 שנות הפעלה מלאה. בנוסף, סוכם כי לחברה תינתן אופציה לרכישת החזקות הרוכשת לאחר 3 שנות הפעלה מלאה של הפרויקט, בתנאים שנקבעו במזכר ההבנות.

הונפקה בתקופת ההייפ הירוק בת"א

פריים אנרג'י הונפקה לפני שנתיים, בשלהי גל הנפקת חברות האנרגיה הירוקה, אז גייסה כ־60 מיליון שקל לפי שווי של 310 מיליון שקל (לפני הכסף). אולם מאז דעכה האופטימיות של המשקיעים לגביה, מה שהתבטא בקריסת המניה וזינוק בתשואת האג"ח שהנפיקה.

החברה שהוקמה בשנת 2013 מחזיקה ב־36 מתקנים בהפעלה מסחרית, בהיקף ייצור של 26 מגוואט, ויש לה עוד פרויקטים בהיקף 10 מגוואט שממתינים לחיבור לרשת החשמל.

את תשעת החודשים הראשונים של 2022 סיימה פריים עם הכנסות של כ־5 מיליון שקל ממכירת חשמל, ירידה של 10% ביחס לתקופה המקבילה, ועם הפסד נקי של 15.6 מיליון שקל.

מניית חברת האנרגיה המתחדשת של ירון קיקוז קרסה 85% בשנה האחרונה האג"ח שלה נסחרות בתשואת זבל דו ספרתית.