מנורה מבטחים לא מרימה ידיים: הגדילה את הצעת הרכישה של ישראכרט ל-3.5 מיליארד שקל

הדוחות הכספיים של ישראכרט, שצפו שיפור ברווח בשנים הקרובות, שכנעו את חברת הביטוח להגדיל את הצעתה לרכישת כ-32% בסכום של כ-300 מיליון שקל • עם זאת, במנורה הבהירו כי במקרה והאספה הכללית של ישראכרט תאשר את הסכם המיזוג בין החברה לבין הראל בסוף החודש, מנורה תמשוך בחזרה את ההצעה

בן המבורגר, ארי קלמן ורן עוז / צילום: יח''צ, יעל צור, תמי בר שי
בן המבורגר, ארי קלמן ורן עוז / צילום: יח''צ, יעל צור, תמי בר שי

הקרב על רכישת השליטה בחברת כרטיסי האשראי ישראכרט עוד לא נגמר. למרות שדירקטוריון ישראכרט אישר בחודש שעבר את הצעתה של הראל והעביר את ההחלטה לבעלי המניות, מנורה מבטחים אחזקות הגישה היום (ד') הצעה חדשה לרכישת השליטה בישראכרט (32%) שמעניקה לחברת כרטיסי האשראי שווי של 3.5 מיליארד שקל, גבוה בכ-300 מיליון שקל לעומת ההצעה הקודמת של החברה.

ההסכם שהפיל את המניה, והעסקה שהקפיצה אותה: מאחורי המהפך של ישראכרט | ניתוח
הראל ומנורה הציעו עבורה יותר: זו הערכת השווי שקיבלה ישראכרט
המאבק על ישראכרט עולה שלב: מנורה מבטחים משפרת את הצעתה

מדובר על מחיר גבוה ב-1.5 שקל לכל מניה לעומת ההצעה הקודמת, והוא מהווה פרמיה של 34% על מחיר המניה כיום שעומד על 13.3 שקל למניה. במנורה מבטחים מזכירים כי המחיר הממוצע של מניית ישראכרט בחצי השנה שהסתיימה ב-31 בינואר, כלומר במועד ההצעה הקודמת, היה 10.73 שקל למניה, כך שההצעה העדכנית משקפת פרמיה של כ-63%.

ההצעה המשופרת: בעקבות התחזית של ישראכרט 

במנורה מבטחים הסבירו כי החלטת החברה לעדכן את הצעתה, מתבססת, בין היתר, על התוצאות והתחזיות שפרסמה ישראכרט ביום שני השבוע. "במסגרת דיווחיה כאמור, הציגה ישראכרט תוכנית התייעלות בהיקף חיסכון שנתי שנע בין 55-65 מיליון שקל לשנה וצפי לצמיחה משמעותית בתיק האשראי מסך של 7.3 מיליארד שקל בשנת 2022 לסך שנע בין 16.5 ל-18.5 מיליארד שקל בשנת 2025. כנגזר, בין היתר, מהתוכנית והצפי כאמור הציגה ישראכרט הערכה כי הרווח הנקי (לאחר מס) בשנת 2025 יעמוד על סך של בין 450 ל-510 מיליון שקל", הסבירו במנורה מבטחים.

לדבריהם, תחזיות אלו מעצימות את הפוטנציאל הגדול שקיים בהצעת מנורה מבטחים תוך מתן אפשרות לבעלי המניות ליהנות משני העולמות: קבלת מחיר גבוה משמעותית על חלק מהחזקתם ושותפות להצלחת החברה בעתיד, בבחינת - WIN WIN.

נציין כי הצעה זו מעניקה לישראכרט שווי גבוה הרבה יותר מזה אותו הציעה הראל, שעומדת על 2.93 מיליארד שקל, אך האחרונה מציעה לרכוש את מלוא המניות של חברת כרטיסי האשראי. הראל הציעה תחילה מחיר של 2.72 מיליארד שקל, אחר לאחר הצעתה הראשונית של מנורה מבטחים שיפרה את הצעתה.

ההצעה של מנורה תשמר את ישראכרט כחברה עצמאית

בהתייחס להצעה של הראל, אמרו במנורה מבטחים כי הצעת הרכש (של מנורה מבטחים) תשמר את ישראכרט כחברה ציבורית ועצמאית. "כתוצאה מכך, ניתנת האפשרות לבעלי המניות ליהנות מפוטנציאל הצמיחה ומהצפת ערך עתידית בחברה ומ'שותפות' עם בעל שליטה מנוסה ויציב, בעל התמחות בתחומי הפעילות הפיננסיים, וזאת חלף היענות להצעת המיזוג הקוטמת לבעלי המניות את האפשרות ליהנות מהצפת ערך עתידית".

מכיוון שהצעתה של מנורה מבטחים הינה לזמן מוגבל וקצר יחסית (עד ה-9 באפריל), בעוד שלהראל עומדים תשעה חודשים להשלמת העסקה, וככל שאספת בעלי המניות של ישראכרט תאשר את הצעתה של הראל בדיון שמתוכנן ל-27 במרץ, התחייבה מנורה מבטחים להגיש הצעה נוספת. זאת בתנאים שאינם נופלים מתנאי ההצעה הנוכחית, ככל שהאישורים הרגולטוריים לא יתקיימו קודם למועד הקיבול האחרון. כלומר, הצעת הרכש תמשיך לעמוד בתוקף ולחייב את החברה לתקופה נוספת לצורך קבלת האישורים הרגולטוריים.

עם זאת, הם הבהירו כי אם האספה הכללית של ישראכרט תאשר את הסכם המיזוג בין החברה לבין הראל, תתבטל הצעת הרכש הנוכחית מאחר שמטרת הצעת הרכש היא רכישת גרעין השליטה בחברה ועל כן אישור הסכם המיזוג יסכל את האפשרות לרכוש גרעין שליטה על ידי מנורה מבטחים וימנע קבלת האישורים הנדרשים לשם כך על ידי הרגולטורים הרלוונטים.