אחרי דוחות השיא של דיסקונט: סיטיגרופ מחזיק כבר ב-3% מהבנק הישראלי

בנק ההשקעות ביצע בימים האחרונים רכישה עבור לקוחותיו של מניות דיסקונט, כאשר עפ"י ההערכות מדובר על פעימה נוספת של השקעה בבנק הישראלי, שרשם רווח של 3.5 מיליארד שקל ב-2022 • שווי ההחזקה הנוכחי של סיטיגרופ עומד על יותר מ-650 מיליון שקל

בנק דיסקונט / צילום: תמר מצפי
בנק דיסקונט / צילום: תמר מצפי

בנק ההשקעות סיטיגרופ  עלה בימים האחרונים להחזקה של 3% בבנק דיסקונט , כשרכש עבור לקוחותיו חבילת מניות של הבנק הישראלי. הרכישה התבצעה ימים ספורים לאחר שדיסקונט דיווח על רווח שיא בשנת 2022 שעמד על 3.5 מיליארד שקל, עלייה של 26% ברווח הנקי לעומת שנת 2021. לא מדובר ברכישה עבור תיק הנוסטרו של הבנק, אלא עבור לקוחותיו שיכולים לנוע בין לקוחות פרטיים לגופים מוסדיים מרחבי העולם.

ההפסד הגדול של הסעודים בעסקת קרדיט סוויס והמרוויח מהבנק המתחרה 
"דרישות לצמצום זכויות": 7,000 עובדי בנק הפועלים הכריזו על סכסוך עבודה 
מענק של 10,000 שקל ובונוסים מפליגים: התנאים החדשים של עובדי בנק לאומי נחשפים 

ההשקעה מהווה מעין הבעת אמון של סיטיגרופ ולקוחותיו בבנק ישראלי, בתקופה בה בארה"ב לבדה קרסו שלושה בנקים, כשגם קרדיט סוויס השוויצרי קרס ונמכר ל-UBS.

על-פי החוק בישראל קיימת חובת דיווח ציבורית בגין החזקה של מעל 2.5%, מה שמחזק את ההערכה כי סיטיגרופ כבר החזיקה במניות דיסקונט לפני הרכישה האחרונה. בנוסף, נראה כי ההשקעה בוצעה ללא מעורבות של גוף מוסדי ישראלי, כיוון שבמקרה כזה אותו גוף מוסדי היה מדווח על הרכישה.

כיום עומד שווי השוק של דיסקונט על 21.8 מיליארד שקל, סכום המעניק להחזקות של סיטיגרופ שווי של יותר מ-650 מיליון שקל.

נזכיר כי בחודש דצמבר האחרון הודיע דיסקונט כי חברת ניהול ההשקעות האמריקאית CMRC (Capital Research and Management Company) השקיעה גם היא והגיעה להחזקה של כ-2.5% במניות הבנק.