אחרי שלא האריכה את כהונתה: רשות שוק ההון תאפשר לרונית בודו לחזור למגדל תחת מגבלות

ממלא מקום המפקח על הביטוח, עמית גל, מאפשר לדירקטורית הבלתי תלויה לחזור לדירקטוריון, אך זאת תחת מגבלות • בין היתר נאסר עליה ליצור קשר עם בעל השליטה, שלמה אליהו, אלא במסגרת רשמית

רונית בודו / צילום: יוסי כהן
רונית בודו / צילום: יוסי כהן

חצי שנה אחרי שרשות שוק ההון הודיעה לרונית בודו כי כהונתה כדירקטורית בלתי תלויה במגדל  לא תוארך, אפשר אתמול (ד') מ"מ הממונה על שוק ההון, עמית גל, לבודו לחזור לדירקטוריון. עם זאת, היא תוכל לעשות זאת רק תחת מגבלות.

רשות שוק ההון הודיעה לרונית בודו: לא מאריכים את הכהונה כדירקטורית במגדל
"שלמה אליהו מקבל אנרגיה ממלחמות": מאחורי הקלעים של הטלטלה בחברת הביטוח מגדל
רשות שוק ההון פתחה בבדיקה חריגה: האם דירקטורית במגדל תיאמה עמדות עם היו"ר שלמה אליהו
דירקטורית במגדל נגד רשות שוק ההון: "מסע רדיפה המסתמך על טענות מופרכות"   

בספטמבר האחרון שלח רו"ח יבגני אוסטרובסקי, אז סגן בכיר לממונה על שוק ההון ד"ר משה ברקת (שגם הוא עזב מאז), מכתב לבודו, בו הבהיר כי עד להשלמת בדיקה שמבצעת הרשות באשר לתפקודה וליחסיה עם בעל השליטה בחברה, שלמה אליהו, הרשות לא תאפשר את המשך כהונתה. מכיוון שללא הארכת כהונה, מועד סיום כהונתה הסתיים באותו יום, בודו לא השתתפה מאז בישיבות הדירקטוריון.

לא תקיים כל שיח עם אליהו או מי מטעמו בתקופת כהונתה

הבדיקה נעשתה מכיוון שעל פי החלטתו של ברקת ממאי 2022, דירקטור שייבחר לתקופה של שש שנים ייאלץ לעבור אישור מחדש של רשות שוק ההון כעבור שלוש שנים. אולם בעקבות הבדיקות בעניינה של בודו, טענו ברשות שוק ההון כי "לעמדת הממונה, בשל רוחב היריעה של הבירור הנדון והממצאים החלקיים שעלו במסגרתו עד כה, ועל מנת שניתן יהיה לקבל החלטה באשר למידת התאמתך לכהונה כדירקטורית בחברה, יש מקום להמשיך ולבחון את כלל המידע שהתקבל אצל גורמי הפיקוח, ואף להעמיק את הבירור בעניינים מסוימים שעלו במהלך הבחינה. על רקע האמור, ועד להשלמת הבירור, בכוונת הממונה שלא לאשר את חידוש כהונתך".

כעת הם מאפשרים לה לחזור למגדל, אך כאמור תחת מגבלות ותחת הבהרה כי כהונתה תסתיים ב-5 באפריל 2025. בין היתר הבהירו ברשות במכתב שנשלח למגדל כי בודו התחייבה שלא לקיים במהלך כל תקופת כהונתה שיח עם בעל השליטה במגדל, שלמה אליהו, או מי מטעמו למעט במסגרת רשמית, כחלק מעבודת דירקטוריון החברה או ועדותיו "וכן לבצע את תפקידה בצורה נאותה, מקצועית ועניינית, כפי שנדרש מדירקטוריות בלתי תלויה בגוף מוסדי".

עוד נקבע על ידי רשות שוק ההון כי בודו לא תכהן כחברת ועדת הביקורת של מגדל או כחברת ועדת מחשוב וסייבר או כל ועדת דירקטוריון אחרת שעוסקת בתחומים דומים, כל עוד היא מכהנת במקביל כנושאת משרה בחברת מלם תים  (שמספקת למגדל שירותי מחשוב). בנוסף, גל הורה למגדל לגבש הסדר ניגוד עניינים לגבי כהונתה של בודו במלם תים שיסדיר בין היתר את מעורבותה בעניינים הקשורים למלם תים. נזכיר כי שי בסון, שכיהן גם הוא כדירקטור במגדל, החליט לוותר על תפקיד זה עת התמנה למנכ"ל מלם תים ביולי 2022.

עורכי הדין אלירם בקל ועודד גזית שמייצגים את רו"ח רונית בודו מסרו בתגובה: "בתום הליך משפטי ממושך, במסגרתו עמדה רו"ח בודו על זכותה לעיין בתשאולים שנערכו על ידי רשות שוק ההון בעניינה, החליט מ"מ יו"ר הרשות, מר עמית גל, לאשר את המשך כהונתה כדירקטורית בלתי תלויה בחברת מגדל. בין הצדדים הוסכם, כי רו"ח בודו תכהן בתפקיד זה לצד כהונתה כדירקטורית בחברת מלם-תים, וגם בעניין זה התקבלה טענתה של רו"ח בודו. רו"ח בודו ערה לאתגרים הניצבים לפתחה של חברת מגדל בעת הזאת, והיא שמחה על הבעת האמון שניתנה בה על ידי החברה, וכעת גם על ידי הרשות".

מדירקטוריון מגדל ביטוח נמסר: "דירקטוריון מגדל ביטוח מקדם בברכה את שובה של רונית".