מהפך בסייבריזן: מגייסת 100 מיליון דולר - המנכ"ל ליאור דיב פורש לטובת בכיר בסופטבנק

מאחר שמדובר בסיבוב גיוס פנימי ממשקיע קיים, שוויה של סייבריזן לא השתנה באופן משמעותי • במקביל לסיבוב הגיוס, נערכים חילופי גברי בהנהלה, כאשר המנכ"ל ואחד המייסדים, ליאור דיב, פורש מתפקיד המנכ"ל ולמעשה מצמצם את תפקידו ליועץ במשרה חלקית

ליאור דיב. פורש מתפקיד המנכ''ל / צילום: סייבריזן
ליאור דיב. פורש מתפקיד המנכ''ל / צילום: סייבריזן

סייבריזן, חברת הצמיחה הישראלית שעברה שנה מטלטלת של גלי פיטורים, ביטול של הנפקה וירידה בהכנסות בשל המשבר הכלכלי והזירה התחרותית, זוכה לזריקת עידוד מהמשקיעה הקיימת סופטבנק ומגייסת 100 מיליון דולר בסיבוב גיוס פרטי.

מאחר ומדובר בסיבוב גיוס פנימי ממשקיע קיים, שוויה של סייבריזן לא השתנה באופן משמעותי. בדצמבר 2021 גייסה החברה 355 מיליון דולר בהובלת ליברטי, קרן ההון סיכון של סטיבן מנוצ'ין, לשעבר שר האוצר בממשלת טראמפ, לפי שווי חברה של 2.7 מיליארד דולר. הסיבוב נערך לקראת הנפקה שעמדה לקרות במהלך 2022, אך זו בוטלה בתחילת השנה שעברה.

האופציות של עובדי ההייטק שוות הרבה פחות: מה מגלים הדוחות של חברת Wix
מכון המדיניות סטארט-אפ ניישן: הצלילה בהשקעות בישראל - ככל הנראה גם בשל המהפכה המשפטית
המטכ"ליסט שפיצח את הקוד של תעשיית הפודטק: "את התרבות הארגונית הבאתי מהצבא ומנטפליקס" | ראיון

במקביל לסיבוב נערכים חילופי גברי בהנהלה, כאשר המנכ"ל ואחד המייסדים, ליאור דיב, פורש מתפקיד המנכ"ל ולמעשה מצמצם את תפקידו ליועץ במשרה חלקית. דיב פונה להקמת חברה סייבר חדשה, ככל הנראה בתחום הבינה המלאכותית היוצרת, ובמקומו מונה לתפקיד אריק גאן - שעד כה הכיר את החברה דרך כיסא המשקיע. גאן היה שותף בסופטבנק והשקיע בחברה מטעם הקרן כבר ב-2015, כך שלו היכרות ארוכת שנים עם החברה וצוות ההנהלה שלה.

גאן הוא גם אחרון המשקיעים הבכירים לנטוש את סופטבנק, קרן ההון סיכון החבוטה שספגה הפסדים גדולים בשנה האחרונה בעקבות הירידות בשוק ההון ועצירת ההנפקות.

המהלך של גאן מהדהד במשהו צעד דומה שעשתה פאלו אלטו נטוורקס שהקים ניר צוק. בשנת 2018 הוחלף המנכ"ל הקודם של החברה בניקש ארורה, מי שעד אז שימש כנשיא סופטבנק והיה אחד המועמדים להחלפתו של המנכ"ל והמייסד מאסיושי סון.

סייבריזן נאבקה בשנה האחרונה לשמור על מקומה בזירה התחרותית של הגנת סייבר על תשתיות וארגונים. היא מציעה, אמנם פתרון מקיף בנישת נקודות הקצה (endpoint), אך מתקשה להתחרות בחברות גדולות יותר כמו פאלו אלטו נטוורקס, קראודסטרייק ומיקרוסופט המספקות גלריה של פתרונות סייבר. החברה הצליחה באופן יחסי ביפן, שם קודמה בין השאר על ידי המשקיעה סופטבנק, אך התקשתה לפרוץ לשוק האמריקאי. השנה זכתה בתואר יוקרתי כאחת ממובילות קטגוריית נקודות הקצה - אחרי מיקרוסופט, קראוד סטרייק וסנטינל וואן, ולפני סיסקו, פאלו אלטו נטוורקס, פורטינט ודיפ אינסטינקט הישראלית.

בשננה האחרונה יצאה סייבריזן למספר גלי פיטורים: היא פיטרה 100 איש בחודש יוני אשתקד, ובאוקטובר פיטרה 200 איש נוספים, רובם בארה"ב ומוקדים נוספים בעולם, כאשר בישראל פוטרו עשרות בודדות של עובדים. כיום מועסקים בסייבריזן 1,000 עובדים, מתוכם 400 במרכז הפיתוח בתל אביב. היקף ההכנסות השנתי מוערך בכ- 200 מיליון דולר בחוזים מתחדשים, כאשר סך ההכנסות שצפוי להיכנס בזכות החוזים הקיימים עומד על 350 מיליון דולר. הדירוג בגרטנר סייע להעלאת הכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה, מה שסייע להניע את גלגלי הגיוס הנוכחי.