קירה רדינסקי מצטרפת לבנק של ניר צוק: מונתה לדירקטורית ותפתח את הטכנולוגיה

המדענית תצטרף לבנק "אש" ותקים מעבדה שתעסוק ביישום טכנולוגיות עתידיות בתחומי הבנקאות במטרה לייעל את השירות ולהוזיל עלויות ללקוחות הבנק, שכבר קיבל רישיון • רדינסקי תישאר בתפקידה כמנכ"לית חברת Diagnostic Robotics

ד"ר קירה רדינסקי / צילום: יונתן בלום
ד"ר קירה רדינסקי / צילום: יונתן בלום

הבנק החדש של ניר צוק, אש (esh), שנמצא בשלבי הקמה, גייס לשורותיו את המדענית ד"ר קירה רדינסקי כחברת דירקטוריון בבנק וכעומדת בראש המעבדה החדשה לטכנולוגיות הדור הבא - eshX. מהבנק, שכבר קיבל רישיון מבנק ישראל, הסבירו כי המעבדה בהובלתה של רדינסקי תעסוק ביישום טכנולוגיות עתידיות בתחומי הבנקאות, אשר ישולבו בפעילות חברת הטכנולוגיה של הקבוצה, ובפעילותו השוטפת של הבנק. לדבריהם, שילוב זה יאפשר לייעל את השירות ולהוזיל את העלויות ללקוחות הבנק.

הסיבה לצרות בקרן האשראי הצרכני של פאגאיה נחשפת
מה קורה לשקל לאחר פרסום המדד והורדת תחזית הדירוג?

על מנת לאייש את התחום החדש החלו בבנק החדש לגייס אנשי מקצוע בימים אלו. יחד עם רדינסקי ייקחו חלק בפעילות הגיוס מנהל הטכנולוגיה של הבנק (אל״מ במיל') משה וולף, שהיה בעברו מפקד ביחידה 8200, זאת לצד השותף-המייסד והטכנולוג הראשי של הקבוצה אלכס ליברנט.

רדינסקי כיהנה בעבר כמדענית הראשית של חברת eBay ולפני כן הובילה הקמת מערכות מבוססות ביג-דאטה בחברת Microsoft. היא מכהנת כיום ותוסיף לכהן גם לאחר המינוי, כמנכ"לית חברת Diagnostic Robotics, מחברות הבינה המלאכותית המובילות בעולם הרפואה.

יחד איתה בדירקטוריון אש מכהנים יו״ר הבנק פרופ' שמואל האוזר לשעבר יו״ר רשות ניירות ערך והדירקטורית ומשנה ליו״ר הדירקטוריון ד״ר נדין בודו-טרכטנברג, לשעבר משנה לנגידת בנק ישראל. מנכ״ל הבנק הוא קובי מלכין, לשעבר מנכ״ל בנק אוצר החייל.

״ההזדמנות להביא שקיפות והוגנות לעולם הבנקאות פותחת מגרש משחקים חדש, כשהאתגר המונח לפתחנו הוא רתימת הטכנולוגיה למטרה זו. מדובר במשימה חשובה שתשרת את כלל משקי הבית בישראל", אמרה רדינסקי.

בסוף השנה שעברה קיבל אש רישיון מבנק ישראל, והוא נמצא בימים אלו בעיצומו של גיוס הון לתחילת פעילותו, המתוכננת לעוד כשנה. אחת המשקיעים בבנק החדש היא חברת כלל ביטוח, שצפויה להשקיע 100 מיליון שקל בקבוצה ובכך להפוך לבעלת 4.99% מהמניות בכל אחת משתי חברות הקבוצה - הבנק וחברת הטכנולוגיה. בבנק ציינו כי השלמת העסקה תשקף לחברות קבוצת esh שווי מצרפי בגובה 1.8 מיליארד שקל.

באש מתכוונים להציע חשבונות עו״ש ויפנו ללקוחות פרטיים, עצמאיים ותאגידים, וכן יציעו מוצרי פיקדונות, הלוואות, תשלומים וכרטיסי אשראי. הם מתכוונים להציע תנאים תחרותיים לבנקים הקיימים וכדי לעשות זאת יצטרכו הון עצמי גדול. בינתיים, ועד שיגדילו את סך הפיקדונות שיגיעו מצד הלקוחות, התחייבו בעלי המניות להזרים הון לחברה.