רשות המסים | בלעדי

מינוי מבית? אלה המועמדים לתפקיד מנהל רשות המסים

מנהל רשות המסים הנוכחי ערן יעקב צפוי לסיים את תפקידו ביוני השנה, לאחר שכהונתו הוארכה ע"י שר האוצר בשלושה חודשים לטובת מציאת מחליף, אך בינתיים לא פורסם מכרז להגשת מועמדויות, ולא הוקמה ועדת איתור כדי להניע את התהליך • בינתיים, שמות של מספר מועמדים כבר עלו

רולנד עם שלם, סמנכ''ל בכיר לעניינים מקצועיים בראשות המסים / צילום: ניב קנטור
רולנד עם שלם, סמנכ''ל בכיר לעניינים מקצועיים בראשות המסים / צילום: ניב קנטור

אחת השאלות המרכזיות שעולות סביב הצורך למלא את קופת המדינה היא מי יהיה מנהל רשות המסים שיצטרך להתמודד עם המצב הכלכלי החדש.

מנהל רשות המסים הנוכחי ערן יעקב צפוי לסיים את תפקידו ביוני השנה, לאחר שכהונתו הוארכה על ידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בשלושה חודשים בלבד לטובת מציאת מחליף, אך בינתיים לא פורסם מכרז להגשת מועמדויות, ולא הוקמה ועדת איתור כדי להניע את התהליך.

במקרה הטוב, תהליך האיתור עשוי לקחת כחודשיים ובמקרה הפחות טוב - חודשים ארוכים מאוד (במקרה של ריבוי מועמדים או הליכים משפטיים נגד ההליך). על הרקע הזה ייתכן כי תוארך כהונתו של ערן יעקב בשלושה חודשים נוספים לפחות. 

ברשות המסים רוצים לצאת למבצע חדש כדי להעשיר את קופת המדינה 
הרכבת לאילת נותרה מאחור: סדרי העדיפויות החדשים של שרת התחבורה | ניתוח 
סקר חושף: 50 הערים עם הכי הרבה עשירים בעולם. באיזה מקום תל אביב? 
הסיבה שנשלם יותר על דירה, למרות הירידה במחירים | ניתוח

בינתיים, בין שמות המועמדים שעלו, בולטים חלק מהמועמדים כמי שמובילים את המרוץ הלא רשמי שכבר נפתח. ביניהם, בולט במיוחד רו"ח ומשפטן רולנד עם שלם (48), סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים ברשות המסים, שמוביל בשנים האחרונות את החקיקה המקצועית־מיסויית ברשות, אחראי על הרולינגים לחברות ולאנשי עסקים ולנוהל גילוי מרצון.

מועמדת מובילה נוספת היא  מירי סביון (56), המשנה למנהל רשות המסים ומנהלת המחלקה הכלכלית, שהתמודדה ראש בראש מול ערן יעקב במרוץ הקודם. מועמד נוסף שמסתמן כמוביל הוא סמנכ"ל ומנהל מחלקת מיסוי מקרקעין ברשות המסים, עו"ד שי אהרונוביץ' (47).