בזכות פעילות הענן: מיקרוסופט עקפה את התחזיות והמניה מטפסת בחדות במסחר המאוחר

עיקר הצמיחה של החברה מונעת מעסקי הענן ותוכנות האופיס שלה • הכנסות החברה עלו ב-7% ל-52.9 מיליארד דולר ברבעון • הצמיחה בעסקי הענן, Azure, עמדה על 27% ברבעון

מיקרוסופט / צילום: Shutterstock, Volodymyr Plysiuk
מיקרוסופט / צילום: Shutterstock, Volodymyr Plysiuk

מיקרוסופט  עקפה את תחזית ההכנסות ברבעון השלישי. עיקר הצמיחה שלה מונעת מעסקי הענן ותוכנות האופיס שלה. המניה קופצת במסחר המאוחר.

הכנסות החברה עלו ב-7% ל-52.9 מיליארד דולר ברבעון, מעבר לאומדן האנליסטים הממוצע שעמד על 51.02 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 2.45 דולר לעומת תחזית של 2.23 דולר.

מיקרוסופט דיווחה שהצמיחה בעסקי הענן שלה, Azure, עמדה על 27% ברבעון המדווח האחרון, בעוד שהאנליסטים ציפו לצמיחה של 26.6%.

מרוץ הבינה המלאכותית שמשגע את הציבור

במהלך הרבעון האחרון, מרוץ הבינה המלאכותית שבו מיקרוסופט מושקעת עלה רמה. זה התחיל בהשקעה ענקית של 10 מיליארד דולר מצדה בחברת הבינה המלאכותית  Open AI - שאחראית לכלים ששיגעו את הציבור כמו דאלי (יצירת תמונות מטקסט קצר) ו-ChatGPT, מודל שפה המבוסס על בינה מלאכותית גנרטיבית.

מה שהפך את הקשר ביניהן לסיפור הרבה יותר גדול היה הטמעת השירותים בכלל השירותים של מיקרוסופט, החל מוורד ופאוורפוינט ועד למנוע החיפוש  בינג. מנוע החיפוש המשופר בשילוב הבינה המלאכותית עבר במרץ לראשונה את קו ה-100 מיליון משתמשים פעילים מדי יום. זה גרם לגוגל להיכנס ללחץ ולפתח מתחרה דומה בהקדם.

גם מיקרוסופט הספיקה בחודשים האחרונים לפטר בגלל המצב הכלכלי המורכב שהשפיע על כלל החברות. הענקית הודיעה לאחרונה על תוכניות לפטר 10 אלף עובדים, שהם כ-5% מכוח העבודה שלה. צריך לציין כי מיקרוסופט שכרה 40 אלף עובדים בשנה עד יוני 2022.

למיקרוסופט יש תיק פתוח בנושא גדול, הרכישה הגדולה ביותר בתולדות ההייטק שהיא רוצה להשלים. מיקרוסופט הודיעה בעבר כי היא מעוניינת לרכוש את חברת המשחקים Activision Blizzard, שפיתחה את Call Of Duty ,Candy Crush ו-Warcraft תמורת 68.7 מיליארד דולר. העסקה נכנסה לבדיקות וחקירות של רגולטורים ברחבי העולם, עד היום. העסקה מתוכננת להיחתם עד יוני 2023 וכפופה לבדיקות הרגולציה ואישור בעלי המניות של אקטיביז'ן בליזארד. אם מיקרוסופט תצלח להשלים את העסקה, היא תהפוך לחברת המשחקים השלישית בגודלה בעולם בהכנסות, אחרי טנסנט הסינית וסוני.