עוד מרכז פיתוח נסגר: קורנינג מחסלת הפעילות בישראל אחרי 12 שנה

אחרי EA ודרופבוקס, עוד חברה אמריקאית סוגרת את פעילות הפיתוח שלה בישראל: קורנינג, שעוסקת בהנדסת חומרים ותהליכי ייצור, מפסיקה לעבוד באיירפורט סיטי • עדיין לא ברור כמה עובדים יפוטרו כתוצאה מהמהלך

מתחם איירפורט סיטי / צילום: איל יצהר
מתחם איירפורט סיטי / צילום: איל יצהר

חברה אמריקאית שלישית סוגרת את פעילות הפיתוח שלה בישראל בתוך חודש: אחרי EA ודרופבוקס, גם קורנינג, חברה טכנולוגית העוסקת בהנדסת חומרים ותהליכי ייצור, סוגרת את פעילות המו"פ שלה באיירפורט סיטי. בחברה לא מסגירים את מספר העובדים שיפוטרו כתוצאה מהמהלך, עם זאת, לפי לינקדאין מועסקים בקורנינג ישראל מעל 70 אנשי פיתוח בתחומי החומרה והתקשורת.

איך קרה שהתחזית של בנקאי העל התנפצה לאחר יום אחד בלבד? 
אישור שיווק הקפיץ את ננוקס, אך חובת ההוכחה עדיין עליה | ניתוח

בחברה שללו גם את תרומת המהפכה המשפטית להחלטה, ותלו אותה בסיבות כלכליות ועסקיות.

קורנינג ישראל מבוססת על רכישת הסטארט-אפ מובייל אקסס (MobileAccess) - חברה שפיתחה תשתיות תקשורת אלחוטית למבנים וקמפוסים, ולמרות שעברה שינויים אסטרטגיים, התקיימה באופן רציף מאז הקמתה ב-1998. החברה הוקמה תחת השם פוקסקום כספין אוף של חברת הטכנולוגיה OnePath וגייסה כ-60 מיליון דולר בכל שנותיה, וכמעט ועמדה בפני סגירה ב-2002. אז עברה פוקסקום מתיחת פנים, עברה להתמקד בשוק האמריקאי והעבירה את מערך היצור למיקור חוץ.

ב-2011 רכשה אותה קורנינג - שמוכרת בעיקר בזכות כלי הבית שהיא מייצרת - אך בפועל מדובר בחברת ענק המפתחת מוצרים מתקדמים בתחומי הקרמיקה והזכוכית למגוון שוווקים כמו טלקום, חומרים מיוחדים, רפואה ואנרגיה.

בחברה אישרו את הפרטים לגלובס, אך סירבו להתייחס לסיבות לכך: "כדי להתאים את מבנה ההוצאות להכנסות החברה ביצענו מספר שינויים, כולל סגירת המרכז בישראל", נמסר מהחברה. "עשינו מאמצים רבים כדי לבחון אלטרנטיבות אחרות, ומשהדבר לא צלח, נעשה ככל האפשר כדי לפעול לפי ערכי החברה ולסייע לעובדים בחבילות פיצויים ותמיכה, ובסיוע בקליטה במקומות עבודה חדשים. קורנינג תמשיך למכור את מוצריה כרגיל בישראל, והמוצרים שפותחו בישראל ימשיכו להתקיים בשוק בתצורה אחרת".