הצוללת | פודקאסט

למה כל כך קשה לנו להתרכז?

אנחנו חיים בעולם של הצפת מידע והסחות דעת, והתוצאה היא קושי גדול להתרכז בעבודה. כמובן, זה גם אומר שאנחנו הרבה פחות יעילים מכפי שיכולנו להיות. מה אפשר לעשות? • פרופ' גלוריה מארק, מומחית עולמית בתחום של קשב וריכוז בעבודה, נותנת טיפים לשיפור המצב ומחדדת: "המוח הוא צוואר בקבוק. הוא פשוט לא יכול להכיל את כל המידע שזמין לנו"

פודקאסט הצוללת של גלובס - לעומק הסיפורים הכלכליים-חברתיים
פודקאסט הצוללת של גלובס - לעומק הסיפורים הכלכליים-חברתיים

אנחנו חיים בעולם רווי הסחות דעת. חלק מהסחות הדעת האלה נובעות משלל הודעות וצפצופים שבוקעים מהטלפון שלנו ומאוד מפריעים להתרכז. וחלק מגיעות מתוכנו. גם אנחנו מפריעים לעצמנו חלק גדול מהזמן. מחשבות צפות ועולות, וגם דחפים - לבדוק מייל, לבדוק חדשות, לבדוק לבדוק לבדוק. ובסוף, נגמר הזמן. עוד יום עבר, ולא הספקתי שום דבר.

מה אפשר לעשות כדי לשבור את מעגל הסחות הדעת? ומדוע המוח שלנו אינו מחשב, ובכל זאת אפשר להסתדר אתו לא רע בכלל? על כך נדבר השבוע בפרק של "הצוללת של גלובס" עם מומחית בינלאומית מובילה לתחום הקשב והריכוז בעבודה: פרופ' גלוריה מארק מאוניברסיטת קליפורניה, אירוויין.

לדבריה, "המוח שלנו מתעייף. בדיוק כמו שאנחנו לא יכולים להרים משקולות כל היום מבלי להתעייף. לכן כל כך חשוב לקחת הפסקות וגם לישון טוב בלילה". ויש לה עוד הרבה טיפים וכולם נמצאים בפרק של הפודקאסט.