אודיוקודס מפטרת עד 10% מעובדיה, מתוכם 58 יעזבו מיידית

אודיוקודס הודיעה על פיטורי 8%-10% מהעובדים, מהם 6% באופן מיידי • אודיוקודס עברה להפסד תפעולי של 844 אלף דולר ברבעון הראשון, לעומת רווח תפעולי של 8.1 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 182 אלף דולר, לעומת רווח של 8.6 מיליון דולר ברבעון המקביל

אדלרסברג שבתאי, נשיא ומנכ''ל אודיוקודס / צילום: תמר מצפי
אדלרסברג שבתאי, נשיא ומנכ''ל אודיוקודס / צילום: תמר מצפי

בשנים החזקות של ההייטק הגדילה חברת אודיוקודס את מצבת כוח האדם שלה ב-25%, אך כעת על רקע הסביבה המאקרו כלכלית הנוכחית, היא מודיעה על פיטורי 8%-10% מהעובדים, מהם 6% באופן מיידי. בסוף 2022 אודיוקודס העסיקה 966 עובדים, מהם 491 בישראל, כך שמדובר על פיטורי כ-77-97 עובדים בסך הכול, ומתוכם כ-58 באופן מיידי. מספר עובדי החברה גדל בשנתיים האחרונות ב-193.

אודיוקודס , שהוקמה ומנוהלת על-ידי שבתאי אדלרסברג, מספקת פתרונות תקשורת לארגונים, והיא נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי של 323 מיליון דולר. היום פרסמה החברה את דוחות הרבעון הראשון, לאחר שכבר פרסמה לקראתם אזהרת רווח.

● מודעה בעיתון חשפה: אחת המשפחות העשירות בישראל מוכרת נדל"ן ב-200 מיליון שקל 

אדלרסברג ציין כי "בהינתן שרכישות על ידי הלקוחות מושפעות מחוסר ודאות מאקרו-כלכלית בטווח הקרוב, אנו נוקטים בפעולות מיידיות על מנת להתאים את מבנה ההוצאות שלנו ולהפחית את מספר העובדים בכ-8% עד 10% במהלך 6-12 החודשים הבאים, כ- 6% מהם באופן מיידי. הקיצוץ במספר העובדים יתורגם לירידה בהוצאות התפעוליות החל מתחילת הרבעון השלישי".

ברבעון הראשון אודיוקודס דיווחה על הכנסות של 59.2 מיליון דולר, קיטון של 10.8% לעומת הרבעון המקביל, ועל רווח נקי Non-GAAP של 2.7 מיליון דולר, שהם 8 סנט למניה. זאת, בהתאם לאזהרת הרווח. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), אודיוקודס עברה להפסד תפעולי של 844 אלף דולר, לעומת רווח תפעולי של 8.1 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 182 אלף דולר, לעומת רווח של 8.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה ייצרה תזרים חיובי של 3.2 מיליון דולר ובסוף הרבעון היו לה בקופה כ-122 מיליון דולר.

לדברי אדלרסברג, "התוצאות הפיננסיות הושפעו מההאטה בכלכלה העולמית ואי הוודאות הגואה ברחבי העולם. לקוחות אנטרפרייז ושותפים עסקיים האטו את תהליך קבלת ההחלטות שלהם בנוגע לרכישת מוצרים". בצד החיובי הדגיש אדלרסברג "מומנטום עסקי מתמשך" בשווקי ה-UCaaS וה- CCaaS (תקשורת שניתנת כשירות) ואמר שעסקי השירותים מייצגים 51.5% מהמכירות הרבעוניות.

אודיוקודס נהנתה ממומנטום חיובי בתקופת הקורונה ומנייתה זינקה לשיא ביולי 2020, אך מאז היא איבדה כ-77% מערכה.