אפי נוה נגד ועדת הבחירות של לשכת עורכי הדין: "ההחלטה התקבלה משיקולים פוליטיים זרים"

נוה, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, עתר לבית המשפט נגד ועדת הבחירות של לשכת עורכי הדין • העתירה תוקפת את החלטת הוועדה לפסול את חתימות התמיכה הדיגיטליות שהגישו המועמדים לראשות הלשכה

עו"ד אפי נוה / צילום: שלומי יוסף
עו"ד אפי נוה / צילום: שלומי יוסף

עו"ד אפי נוה, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, הגיש היום (ו') עתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד ועדת הבחירות של לשכת עורכי הדין. העתירה תוקפת את החלטת הוועדה לפסול חתימות התמיכה הדיגיטליות שהגישו המועמדים לראשות הלשכה.

לפי כללי הלשכה, על כל מועמד להגיש 550 חתימות תומכים. ההחלטה עשויה להביא לפסילתו של נוה. לפי ההחלטה, צפוי דיון פרטני בוועדה בכל מועמד ביום שני הקרוב (16 במאי).

המועמדים המובילים וחזרתו של אפי נוה: מי יהיה היו"ר הבא של לשכת עורכי הדין | ניתוח 
האם אפי נוה יוכל להתמודד לראשות לשכת עורכי הדין? ועדת הבחירות תחליט

בעתירה, שהוגשה יחד עם עו"ד נידאל עואודה ורשימת "לשכה אחת" בראשה עומד נוה, נטען כי ההחלטה התקבלה משיקולים פוליטיים וזרים, וכי יש בה "פגיעה בזכות היסוד של העותרים". 

"ההחלטה לא נתמכה בנימוקים ראויים, אינה עומדת במבחני התקינות המינהלית, ופגיעתה בעותרים וברשימתם קשה ביותר, והיא בלתי סבירה באופן קיצוני וחורגת מכל היגיון מעשי ומשפטי", נטען עוד. 

"פגיעה קשה ודרסטית" 

נוה טוען כי החלטת ועדת הבחירות של הלשכה פוגעת בהסתמכות שלו על החלטה קודמת של הוועדה מיום 20.4.23, שאפשרה הגשת חתימות שאושרו בהיוועדות חזותית מרחוק. לטענתו, ההחלטה החדשה שהתקבלה השבוע מבטלת את קודמתה. 

עוד טוען נוה כי בישיבה הסוערת שקיימה ועדת הבחירות של הלשכה, הודיע יו"ר הוועדה כי כל המועמדים הציגו חתימות תקינות, אך רק לאחר העלאת טענות מצד חברי ועדה על זיופים וליקויים, התקבלה ההחלטה לפסול חתימות דיגיטליות ברוב של 13 מול 6 חברים.

"ההחלטה ניתנה תוך פגיעה קשה ודרסטית בעותרים, כך שאלה ייפסלו ללא אפשרות תיקון", טוען נוה. "מדובר בהחלטה רוחבית כללית חסרת כל פרופורציה, תוך מתן סמכות שרירותית למשיבה 1 (הוועדה) להחליט באופן פוליטי בגורלם של המועמדים".

אמש נפטרה אמו של נוה, אדה נבעה ז"ל, והלווייתה תתקיים ביום ראשון. לדברי עו"ד רועי אברהמוביץ, ראש הקמפיין של נוה, "העתירה הוגשה למעלה מן הצורך, בתוך ימי אבל כבד, על-מנת למנוע שיהוי, ולמרות שהחלטת הוועדה אינה פרסונלית, וטרם קיבלנו מכתב רשמי מהלשכה אשר קושר בין החלטת ועדת הבחירות לבין מועמדותו של אפי נוה".

הוא הוסיף כי "אנו מסתמכים על הודעת מנגנון הלשכה, שהודיע לנו רשמית כי מועמדותו של נוה הוגשה כדין, לאחר שהם בדקו את כלל חתימות התמיכה בנוה, והודיעו לנו כי הן הוגשו כדין, מעל המכסה הקבועה בכללי הבחירות ללשכת עורכי הדין".