ביהמ"ש אישר לשרה נתניהו להיות נוכחת בעדותו של מילצ'ן בלונדון

אשת ראש הממשלה תגיע לעדותו של המיליארדר ארנון מילצ'ן, שיעיד בלונדון במשך כעשרה ימים במסגרת משפט נתניהו • עו"ד עמית חדד, סנגורו של ראש הממשלה: "היא מכירה ותוכל לתת לנו אינדיקציות להתערב אם משהו נכון או לא נכון"

שרה נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - "הארץ"
שרה נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - "הארץ"

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר הבוקר (ג') לאשת ראש הממשלה שרה נתניהו להיות נוכחת בעדותו של המיליארדר ארנון מילצ'ן, חברם של בני הזוג נתניהו, בעדותו במשפט נתניהו באמצעות וידאו קונפרנס. העדות תימסר בשגרירות ישראל בלונדון החל מ-18 ליוני למשך כעשרה ימים. העדות תישמע בין השעות 10-18 שעון ישראל בימים ראשון עד חמישי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצפה בעדות באולם בית המשפט בירושלים, יחד עם שופטי בית המשפט. הפרקליטים והסנגורים יגיעו לעדותו של מילצ'ן בלונדון. המדינה תממן את נסיעתם של הפרקליטים והסנגורים ללונדון.

ארדן במשפט נתניהו: "ראש הממשלה אמר לי 'חשוב לאפשר לבזק להישמע'" 
משרד אחד, כמעט 4,000 עורכי דין: מגה־מיזוג בארה"ב מאותת על המגמה העולמית בענף 

אתמול (ב') ביקש סנגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, מבית המשפט לאפשר לשרה נתניהו להיות נוכחת בחדר העדות של מילצ'ן בלונדון. עו"ד חדד אמר: "היא מכירה ותוכל לתת לנו אינדיקציות להתערב אם משהו נכון או לא נכון".

באשר לראש הממשלה אמר עו"ד חדד: "הלקוח שלי היה רוצה לממש את זכותו ולהיות באולם בזמן שהוא מעיד. לצערי זה בלתי אפשרי, כי ראש הממשלה לא יכול להיות בלונדון לא יומיים ולא שלושה, וזו פגיעה. לכן נבקש שראש הממשלה יהיה כאן בדיונים לצפות".

בית המשפט קיבל את הבקשה והתיר את הגעתם של הנאשמים "וקרובי משפחתם מדרגה ראשונה".

מילצ'ן הוא עד תביעה מרכזי בתיק 1000, במסגרתו בנימין נתניהו נאשם בהפרת אמונים. מילצ'ן מתגורר בשנים האחרונות בלונדון וסירב להגיע למסור עדות בישראל. לפי כתב האישום, הוא סיפק לנתניהו ולרעייתו טובות הנאה בשווי של מאות אלפי שקלים, כולל שמפניות לשרה נתניהו וסיגרים לראש הממשלה, בעת שהאחרון עסק בענייניו.

מילצ'ן צפוי להעיד על יחסיו עם ראש הממשלה, על אספקת סיגרים, שמפניות, תכשיטים יקרים ותיקים יוקרתיים שמומנו על-ידו עבור בני הזוג נתניהו. בנוסף הוא יעיד על מידת מעורבותו של נתניהו בענייניו האישיים והעסקיים.

*** חזקת חפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.