שחיקה ברווחי דיפלומט; מזהירה כי "תיאלץ" לייקר מוצרים בהמשך השנה

ההכנסות של דיפלומט ברבעון הראשון של 2023 הסתכמו בכ-791 מיליון שקל, בהשוואה לכ-672 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2022 • הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-28 מיליון שקל, ושיעור הרווח התפעולי ברבעון ירד ל-3.5% מההכנסות

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט
מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

קבוצת דיפלומט, יבואנית המזון והטואלטיקה, פרסמה הבוקר (א') דוחות לרבעון הראשון של שנת 2023 והזהירה כי תיאלץ לייקר, שוב, חלק ממוצריה בהמשך השנה. 

מהחלב ועד חוזה השכירות: רשימת ההתייקרויות המלאה 
יוקר המחיה: גל נוסף של עליות מחירים בדרך | ניתוח
המבחן הראשון של וטרמן ואברכהן עבר בהצלחה. עכשיו שופרסל מחכה לספאר 

דיפלומט הציגה צמיחה בהיקפי הפעילות בישראל, שנבעה הן מגידול אורגני והן מרכישת החברות נווה פארמה וביגדם ואיחודן לראשונה, החל מהרבעון הראשון של השנה. בנוסף, רכישה נוספת, של חברת דורות, הושלמה בסוף הרבעון הראשון של השנה, ולכן תוצאותיה העסקיות ייכללו בדוחות דיפלומט החל מהרבעון השני.

הכנסות קבוצת דיפלומט ברבעון הראשון של 2023 הסתכמו בכ-791 מיליון שקל, בהשוואה לכ-672 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2022.

החברה רשמה ברבעון צמיחה בהכנסות, הן בישראל והן בשאר מדינות הפעילות שלה. ההכנסות בישראל הסתכמו בכ-488 מיליון שקל, בהשוואה לכ-418 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2022. בחברה מסבירים כי הצמיחה בהכנסות נבעה הן מהתפתחות במכירות החברה בישראל והן מאיחוד לראשונה של החברות נווה פארמה, ביגדם ומדיטרנד, שתרמו כ-33 מיליון שקל להכנסות ברבעון.

ההכנסות מפעילות בחו"ל - בדרום אפריקה, בגאורגיה, בניו זילנד ובקפריסין - הסתכמו בכ-304 מיליון שקל, בהשוואה לכ-253 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2022. 

לצד הצמיחה בהכנסות, סיימה דיפלומט את הרבעון עם ירידה ברווחים, כתוצאה משחיקה ברווחיות הגולמית בישראל ומעלייה בהוצאות התפעול וכן לאור העובדה שהחברה רשמה רווח חד-פעמי ברבעון המקביל אשתקד. 

המחירים עולים שוב  

בדיפלומט מציינים כי עקב "עליית מחירי המוצרים והתייקרות התשומות... רווחיותה הגולמית של החברה על חלק ממוצריה נשחקה... נוכח הערכת החברה כי חלק מספקיה מתכוון להמשיך בהעלאות מחירים במהלך השנה, החברה תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה - אחרת תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות".

נזכיר כי בתחילת החודש הודיעה דיפלומט לרשתות השיווק על העלאת מחירים בשיעור של עד 25%. יבואנית המזון והטואלטיקה מקפיצה מחירים פחות משנה לאחר שעמדה במוקד סערת העלאות המחירים ודחתה את ההתייקרויות. בין המוצרים שיתייקרו החל מחודש יוני נכללים מותגי היינץ, פרינגלס, מילקה, אוראו וריין דיז'ון.

הרווח התפעולי של דיפלומט ברבעון הסתכם בכ-28 מיליון שקל, בהשוואה לכ-34 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2022. שיעור הרווח התפעולי ברבעון ירד ל-3.5% מההכנסות, בהשוואה ל-5.1% ברבעון המקביל אשתקד, וזאת עקב שחיקה ברווחיות הגולמית ועלייה בהוצאות התפעול בהשפעת עלייה בהוצאות השכר, הדלק, עלויות האחסנה בשל הגידול במלאי וכן מאיחוד לראשונה של החברות מדיטרנד (החל מרבעון שני 2022) והחברות נווה פארמה וביגדם (החל מרבעון ראשון 2023). כמו כן, ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה רווח חד-פעמי בסך של כ-4.5 מיליון שקל כתוצאה מעלייה לשליטה בחברת מדיטרנד.

בשורה התחתונה רשמה דיפלומט רווח נקי של כ-20 מיליון שקל ברבעון, בהשוואה לכ-27 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2022.

מניית דיפלומט  מגיבה לדוחות בירידה של כ-2% במסחר בבורסה. בשנה האחרונה נפלה המניה בכ-35%, ושווי החברה הצטמק לכ-945 מיליון שקל.