מנכ"ל אלביט: "האירוע האמיתי הוא ההתעצמות באסיה פסיפיק מול האיום הסיני"

חברת התעשייה הביטחונית מציגה גידול בשיעור דו-ספרתי ברווח הרבעוני ל-62 מיליון דולר • המנכ"ל בצלאל מכליס: "זה בידיים שלנו - צבר ההזמנות אצלנו, שרשרת האספקה חזרה לשפיות, ושוק העבודה נרגע. הדבר היחיד שעובד פחות טוב זה הריבית"

בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט / צילום: אסף שילה, ישראל סאן
בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט / צילום: אסף שילה, ישראל סאן

החברה הביטחונית אלביט מערכות  מסכמת רבעון חיובי עם עלייה של 3% בהכנסות וגידול בשיעור דו-ספרתי ברווח הנקי. בסיום הרבעון עמד צבר ההזמנות של אלביט על 15.8 מיליארד דולר, 54% ממנו צפוי להתממש במהלך 2023-2024. הכנסות החברה ברבעון הראשון היו כ-1.39 מיליארד דולר, לעומת כ-1.35 מיליארד דולר ברבעון המקביל. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח התפעולי גדל ב-60% ל-93.9 מיליון דולר.

דריסת רגל בברית נאט"ו: אלביט תמכור להולנד מערכות משגרי רקטות ב-305 מיליון ד'
פיץ' במסר לממשלה: ישראל מועמדת להעלאת דירוג אשראי, רק אם הרפורמה תעצור

ההוצאות הפיננסיות הסתכמו ב־24.2 מיליון דולר, לעומת הכנסה של 1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 62.1 מיליון דולר, עלייה של 17.6%. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות גדל ב־39.2% ל־75.6 מיליון דולר, שהם 1.7 דולר למניה. התזרים מפעילות היה שלילי בסך 73 מיליון דולר ברבעון, בשל גידול במלאים. בסיום הרבעון היו לאלביט בקופה מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לטווח קצר בהיקף של 154 מיליון דולר.

"החוב שלנו בריבית נמוכה"

"אנחנו רואים ביקושים מאוד גדולים והסביבה העסקית מאוד תומכת, הדוחות משקפים את ההזדמנויות", אמר לגלובס מנכ"ל החברה, בצלאל (בוצי) מכליס. "צפינו את הגידול בצבר כבר לפני מספר שנים והשקענו בקווי ייצור ובמערכת ERP (מערכות ארגוניות פנימיות). החברה עוברת טרנספורמציה גדולה".

השינוי שעוברת החברה עשוי להביא אותה בעתיד להכנסות שנתיות של 6.5-7 מיליארד דולר, לעומת כ־5.5 מיליארד דולר ב־2022, ולרווחיות תפעולית של 10%. בנוגע ל־2023, מכליס מבטיח שאלביט תציג השנה גידול בהכנסות וברווח רבעון אחרי רבעון.

לדבריו, "זה בידיים שלנו, צבר ההזמנות אצלנו, שרשרת האספקה חוזרת לשפיות, שוק העבודה נרגע - יותר קל לגייס אנשים טובים, והצלחנו לשמר את האנשים הטובים בארגון. הדבר היחיד שעובד פחות טוב זה הריבית, אבל לפני שנתיים גייסנו 600 מיליון דולר באג"ח בריבית של 2%. רוב החוב שלנו בריבית מאוד נמוכה, ואנחנו פועלים לצמצם את החוב כדי שהחלק שחשוף לעלויות גבוהות יותר יקטן".

"תקציב שיא בארה"ב"

הרבעון הראשון של אלביט היה חזק במיוחד באירופה, עם צמיחה של כ־45% בהכנסות ל־369 מיליון דולר. המכירות לישראל ולצפון אמריקה ירדו ב־10.6% ו־2.8%, בהתאמה, ל־255 מיליון דולר מישראל ו־352 מיליון דולר מצפון אמריקה. "המכירות לאירופה היוו 26% מהמכירות שלנו, וזה שיא", אומר מכליס. "בישראל עבר תקציב המדינה, וזה יאפשר לנו יציבות וגידול בהזמנות. בארה"ב, בהנחה שייפתר האירוע הפוליטי של משבר תקרת החוב, יהיה תקציב שיא של כל הזמנים.

"האירוע האמיתי הוא ההתעצמות באסיה פסיפיק מול האיום הסיני: אנחנו מאוד פעילים באוסטרליה, יפן, קוריאה, הפיליפינים, תאילנד. האזור היחיד שחלש כבר הרבה שנים זה דרום אמריקה".

אלביט מעסיקה כ־19 אלף עובדים, מתוכם כ־13 אלף בישראל. החברה נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי של 8.9 מיליארד דולר, אחרי ירידה של כ־20% במחיר המניה מהשיא של 2022, ועלייה של כ־18% מתחילת 2023.