משפט נתניהו: נקבע המועד לעדותו של יאיר לפיד

יו"ר האופוזיציה יעיד על תיק 1000 במסגרתו מואשם ראש הממשלה בהפרת אמונים, בכך שקיבל מחברו המיליארדר ארנון מילצ'ן באופן קבוע סיגרים שמפניות בהיקף של מאות אלפי שקלים, ובמקביל התערב בענייניו של מילצ'ן • עדותו של לפיד תחל ב-12 ביוני צפויה להימשך שלושה ימים

יאיר לפיד / צילום: אלעד גוטמן
יאיר לפיד / צילום: אלעד גוטמן

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד יעיד במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים החל מ-12 ליוני. עדותו צפויה להימשך שלושה ימים. 

מנהל רשות המסים לשעבר במשפט נתניהו: "לא ראיתי מקום להאריך את הטבות חוק מילצ'ן מעבר לעשר שנים" 
היועמ"שית הודיעה לסנגורי נתניהו כי היא מתנגדת לגישור פלילי
בית המשפט אישר לשרה נתניהו להיות נוכחת בעדותו של מילצ'ן בלונדון

לפיד יעיד על תיק 1000 במסגרתו מואשם נתניהו בהפרת אמונים, בכך שקיבל מחברו המיליארדר ארנון מילצ'ן באופן קבוע סיגרים וכן שמפניות לרעייתו שרה בהיקף של מאות אלפי שקלים, ובמקביל התערב בענייניו של מילצ'ן.

לפי כתב האישום, מילצ'ן ביקש ליהנות מהארכת הפטור ממס לתושבים חוזרים. בשנת 2008, במסגרת תיקון 168 לפקודת מס הכנסה, נקבע פטור מתשלום מס ומדיווח למשך עשר שנים לעולים חדשים ולתושבים חוזרים בקשר לנכסים ולהכנסות שמקורן מחוץ לישראל.

בהמשך לכך, בשנת 2009 נחקק תיקון נוסף לפקודת מס הכנסה, במסגרתו הוסמך שר האוצר להאריך באופן פרסונלי את הפטור האמור למשך עשר שנים נוספות למי שעומד בתנאים שנקבעו בחוק, ובתנאים שייקבעו בתקנות. התקנת התקנות היוותה תנאי מקדמי להארכת הפטור.

בשנת 2009 זכה מילצ'ן למעמד של תושב חוזר עד לשנת 2019. באוגוסט 2013 פנה מילצ'ן לשר האוצר דאז יאיר לפיד, יחד עם עורך דינו פנחס רובין, בבקשה כי יתקין תקנות שיאפשרו את הארכת הפטור. לפיד הפנה את הבקשה לבדיקת גורמי המקצוע במשרד האוצר, ובהמשך הבהיר למילצ'ן כי אין בכוונתו לקדם את התקנת התקנות.

עוד מתאר כתב האישום כי מילצ'ן גם פנה בעניין לנתניהו, שכיהן אז כראש ממשלה, וביקש את התערבותו בעניין. בעקבות בקשתו, נתניהו העלה את הבקשה בפני לפיד בשתי פגישות מקצועיות וציין בפניו כי מילצ'ן שוחח עמו בנושא.

לפי כתב האישום, "נתניהו הביע בפני לפיד את תמיכתו בהארכת הפטור, ואילו לפיד אמר כי אינו סבור שיש לפעול להארכתו".

*** חזקת חפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.