מנהל ההשקעות של הפניקס: "החברות במרוץ להוכיח לשווקים שהן בצד המנצח של מהפכת ה-Generative Ai"

חגי שרייבר דיבר בוועידת ההשקעות של גלובס והפניקס על המרוץ הגלובלי ל-AI ואת תגובת המניות לביצועי החברות בתחום: ״הפער נפתח ככל שהשוק הבין את העוצמה״ • האם ישראל כסטארט-אפ ניישן תדע ליהנות מהמהפכה הזו?

חגי שרייבר, מנהל חטיבת ההשקעות של קבוצת הפניקס בוועידת ההשקעות של גלובס / צילום: שלומי יוסף
חגי שרייבר, מנהל חטיבת ההשקעות של קבוצת הפניקס בוועידת ההשקעות של גלובס / צילום: שלומי יוסף

תחום ה-AI, הבינה המלאכותית, הולך ותופס תאוצה בתחומים רבים, וגם בעולם ההשקעות. חגי שרייבר, מנהל ההשקעות הראשי של קבוצת הפניקס, אמר הבוקר (ד') בוועידת ההשקעות של גלובס בשיתוף הפניקס, כי בחטיבת ההשקעות כבר ערכו כמה בדיקות יחד עם ChatGPT. אחת הבדיקות נעה סביב החלטת חברת הדירוג מודיס להפחית את אופק הדירוג של ישראל.

האם מתפתחת בועה ב-AI? בכירי שוק ההון חלוקים
החשב הכללי יהלי רוטנברג: "המשקיעים מתחילים לחזור לשוק הישראלי"
אלונה בר און: "האחריות של גלובס היא לתווך את המציאות המשתנה" 

"למרות הכותרת המלחיצה של 'הפחתת תחזית הדירוג', בתוך שניות ChatGPT הבין שההערות הנוספות בדו"ח, ביניהן הצמיחה הכלכלית החזקה של ישראל ושיפור החוסן הפיסקאלי, שהיא צופה שיימשכו, צפויות למנוע עלייה בתשואות, מה שאכן קרה", הסביר שרייבר. שרייבר ציין כי ה-AI מאפשר למנהלי השקעות לקבל החלטות מהר יותר.

דוגמה אחרת שהציג שרייבר הייתה שימוש בבינה מלאכותית כדי לעקוב אחר תכני וידאו. "מדי יום עולים לאינטרנט ראיונות והרצאות של קובעי מדיניות, לפעמים גם כאלה שנמשכים זמן רב ועשויים להיות חסרי ערך. באמצעות שימוש בפלאגין VoxScript, ביקשנו ב-14 במרץ מ-ChatGPT לראות במקומנו ראיון שנתן נגיד בנק ישראל ל-CNN.

לאחר שצפה בראיון, יכולנו לשאול את הצ'ט שאלות בנושאים שחשובים לנו מבלי להידרש לצפות בכולו. למשל, הצ'ט גילה לנו תוך שניות כי הנגיד הביע חשש שהרפורמות השיפוטיות המוצעות עלולות להחליש את עצמאותה של מערכת המשפט, שלדעתו עשויות להיות בעלות השלכות חמורות על הכלכלה. למעשה הפלאגין הזה נותן לנו כלים לעקוב אחרי מסיבות עיתונאים בכל העולם ולהסיק לגביהם מסקנות מיידיות, כאילו יש ברשותנו צוות בן עשרות כלכלנים", הסביר מנהל ההשקעות הראשי של הפניקס.

מי שלא השכיל לעלות על עגלת ה-ChatGPT הפסיד

שרייבר ציין כי ה-AI מלווה אותנו כמה שנים, וכי בחברה פוגשים מזה 5-6 שנים סטארטאפים שמספרים על היכולות שלהם. אולם מה שהשתנה בחצי השנה האחרונה הוא כל מה שקשור להתרחבות ולמעבר של ה-AI לעולם הטקסט והשפה, שם הייתה קפיצת המדרגה: "הדבר הזה מביא למהפכה. פתאום לא רק מתכנתים אלא גם אנשי מכירות, מעצבים, כותבים, אנשי שירות לקוחות ובק אופיס. זה נכנס לכל תחומי החיים שלנו. אנחנו יודעים שהתחומים המשופעים הוא נושא החינוך והנושא המשפטי. בעולם המשפטי, למשל, יש המון הסכמים שפעם היו צריכים אנשים לקרוא. ה-AI יודע למצוא ניואנסים בתוך שניות.

"החברות במרוץ להוכיח לשווקים שהן בצד המנצח של מהפכת ה-Generative Ai (בינה מלאכותית יוצרת)", אמר שרייבר. הוא הראה כי מניות החברות שהתקרבו לתחום, אותן הגדיר כמנצחות, עלו כמעט ב-60%, ומניות של המפסידות, אלו שלא השכילו להצטרף לעגלת ChatGPT, עלו ב-7 אחוז בלבד.

"הפער נפתח ככל שהשוק הבין את העוצמה. בראש המנצחים, נמצאת אנבידיה, עם מכפיל רווח צפוי של 50 בשנה הבאה. אנבידיה כבר היום מוכרת את הצ'יפים כדי להתמודד עם הביקוש הגובר. השנייה היא מיקרוסופט, שקנתה מניות AI והייתה הראשונה לשלב אותו במנוע החיפוש שלה. בצד המפסידות, נמצאת גוגל, כי לא הייתה הראשונה להטמיע את הטכנולוגיה במנוע החיפוש שלה למרות שהוא הכי גדול בעולם, ולכן היא עשויה להפסיד מהמהפכה הזו, כשלצד גוגל כמה חברות ישראליות כמו נייס".

האם ישראל כסטארט-אפ ניישן יודעת ליהנות מהמפכה הזו? "עוד מוקדם להגיד", אמר שרייבר, שציין כי אתגרים וסיכונים יש למכביר. "ישנם סיכונים לארגונים - אם זה סייבר, ציות, שקיפות ואם זה דברים נוספים. ישנם גם סיכונים לחברה כולה. ראינו את סם אלטמן מדבר על זה, ודיבר על זה גם אילון מאסק בעבר".

 *** גילוי מלא: הוועידה בשיתוף קבוצת הפניקס ובחסות קבוצת שטראוס